Název:
Crowdfunding a jeho potenciál v EU a ČR
Autoři:
Dvořáková, Pavla Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá vývojem a potenciálem crowdfundingu v Evropské Unii a České republice. Práce zkoumá strukturu kampaní zveřejněných na dvou crowdfundingových portálech – Kickstarter a HitHit. Hlavní částí je vypracování logitového modelu, jehož výsledkem je zhodnocení faktorů, které ovlivňují úspěšnost kampaní. Mezi zkoumané faktory lze zařadit počet podporovatelů, kategorii, do které je daná kampaň zařazena či cílovou částku. Hlavním cílem práce je zhodnocení potenciálu crowdfundingu v České republice a Evropské unii. Práce se dále zabývá zhodnocením úspěšných crowdfundingových kampaní. V závěru práce jsou zhodnoceny faktory úspěšnosti, mezi které patří například kategorie tanec nebo projekty pocházející od iniciátorů z Velké Británie. Diskutována jsou taktéž rizika, která jsou s tímto typem financování spojena a mohou ohrozit budoucí vývoj crowdfundingu v Evropské unii, jako je Brexit.This diploma thesis deals with the development and potential of crowdfunding in the European Union and the Czech Republic. The thesis examines the structure of campaigns published on two crowdfunding portals - Kickstarter and HitHit. The main part is making of a logit model, which result is evaluation of the factors that influence the success of the campaigns. The examined factors include the number of supporters, the category to which the campaign is assigned, or the target amount. The main aim of this thesis is evaluation of the potential of crowdfunding in the Czech Republic and the European Union. The thesis also deals with evaluati-on of successful crowdfunding campaigns. At the end of the thesis there are evaluated success factors, such as a dance category or projects originating by initiators from the Great Britain. There are also discussed some risks which are associated with this type of financing and may threaten future development of crowdfunding in the European Union, such as Brexit.
Klíčová slova:
crowdfunding; HitHit; kampaň; Kickstarter; logitový model; platforma