Název:
Nákupní chování spotřebitelů na trhu se sladkovodními rybami
Autoři:
Ondroušková, Martina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se věnuje nákupnímu chování spotřebitelů na trhu se sladkovodními rybami a překážkám vyšší konzumace sladkovodních ryb. Hlavním cílem diplomové práce je formulovat doporučení pro firmy prodávající sladkovodní ryby a návrhy marketingové komunikace producentů sladkovodních ryb směrem ke spotřebitelům, které by měly vést ke zvýšení poptávky po českých sladkovodních rybách. Aby mohlo být stanoveného cíle dosaženo, bylo zkoumáno nákupní chování spotřebitelů prostřednictvím dotazníkového šetření (n = 355), hloubkových rozhovorů se spotřebiteli (n = 30) a hloubkových rozhovorů s producenty a prodejci českých sladkovodních ryb (n = 4). Výsledky kvalitativního i kvantitativního výzkumu byly vyhodnoceny, vypočítány četnosti a popisné statistiky a testovány závislosti. Na základě výsledků byla navrhnuta obecná doporučení pro firmy prodávajících sladkovodní ryby.The diploma thesis deals with consumer behaviour on the freshwater fish market and disincentives to higher consumption of freshwater fish. The main goal of the diploma thesis is to formulate recommendations for companies selling freshwater fish and proposals for marketing communication of freshwater fish producers to-wards consumers, which should lead to an increase in demand for Czech freshwa-ter fish. In order to achieve the goal consumer behaviour was investigated through a questionnaire survey (n = 355), in-depth consumer interviews (n = 30) and in-depth interviews with Czech freshwater fish producers and sellers (n = 4). The re-sults of qualitative and quantitative were evaluated, frequencies and descriptive statistics calculated, and dependencies tested. Based on the results, general rec-ommendations were proposed for companies selling freshwater fish.
Klíčová slova:
marketing ryb; marketingová komunikace; nákupní chování spotřebitele; české sladkovodní ryby