Název:
Corporate Social Responsibility and its Effect on Consumer Preferences in Ghana
Autoři:
Sarpong, Jessica Aferi Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Abstract The study set out to examine the effects of Guinness Ghana Breweries Ltd CSR activities on the company’s brand using the Triple Bottom Line. The study examined the CSR practices and programmes of Ghana Breweries Limited. Fifty (50) respondents made of staff and managment of Ghana Breweries Limited were sampled to answer questions in relation to CSR practices and programmes of Ghana Breweries Limited. The study concludes that despite the widely held view that CSR activities are just another tool for marketing products, CSR programmes actually have significant effect on the brand preference of companies. The study also concludes that other activities such as promotions, advertisement, and quality customer services and products quality are also other factor that affects the preference of GGBL products. However other companies that engage in only traditional methods to promote their brand did not have their brand preference increases in an increasing rate. The study concludes that CSR activities and programmes could have a significant effect on the preference of brand and productAbstrakt Závěrečná práce se zaměřila na zkoumání vlivů CSR aktivit společnosti Guinness Ghana Breweries Ltd na značku společnosti pomocí aplikace konceptu Triple Bottom Line. Padesát (50) respondentů složených ze zaměstnanců a vedení společnosti Ghana Breweries Limited odpovědělo na otázky týkající se postupů CSR a programů společnosti Ghana Breweries Limited. Bylo zjištěno, že navzdory široce koncipovanému názoru, že činnosti v oblasti CSR jsou jen dalším nástrojem pro propagaci, mají programy CSR skutečně významný vliv na obchodní preference společností z pohledu zákazníka. Studie rovněž dospěla k závěru, že další činitelé, jako jsou propagace, reklama, kvalita služeb a výrobků, jsou také dalšími faktory, které ovlivňují preference produktů GGBL. Nicméně jiné společnosti, které se zabývají pouze tradičními způsoby propagace své značky, nedosahovaly stejné nebo lepší úrovně preferencí u zákazníků. Závěrem lze konstatovat, že aktivity a programy CSR mohou přispívat k pozitivnímupozitivní vlivu na preferenci značky a výrobků.
Klíčová slova:
Ghana Breweries Limited; společenská odpovědnost podniku; Triple Bottom Line