Název:
Chování spotřebitelů na trhu potravin v období ekonomického růstu v ČR
Autoři:
Křížová, Ivana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele na trhu potravin v období ekonomického růstu. Cílem práce je popsat změny chování spotřebitelů a identifikovat faktory ovlivňující spotřebitele při nákupu potravin. V práci jsou popsány vývojové trendy makroekonomických ukazatelů týkajících se ČR, příjmy domácností, výdaje na základě účelu a spotřeba potravin českých domácností. Zdrojem informací pro tuto práci je také dotazníkové šetření poskytující podklady pro identifikaci faktorů ovlivňující spotřebitele při nákupu masa a masných výrobků, pekárenských výrobků, mléka a mléčných výrobků. Dalším zdrojem jsou hloubkové rozhovory, které výsledky dotazníku rozšiřují a nabízí podrobnější obraz problematiky. Výsledky nakonec mohou být využity obchodníky nebo producenty potravin.This diploma thesis deals with the behavior of consumers in the food market during the period of economic growth. The goals of the work is to describe changes in consumer behavior and to identify factors influencing consumers when purchasing food. Thesis describes developmental trends of macroeconomic indicators related to the Czech Republic, household incomes, expenditures based on purpose and food consumption of Czech households. The source of information for this work is also a questionnaire sur-vey which provides background material for identifying factors affecting consumers when buying meat products, bakery products, milk and dairy products. Another source is indepth interviews that extend the results of the questionnaire and provide a more detailed picture of the issue. The results can ultimately be used by food business or pro-ducers.
Klíčová slova:
faktory ovlivňující nákup jednotlivých potravin; spotřebitelské chování; trh potravin; změny na trhu potravin