Original title:
Procedurální generování v Unity
Translated title:
Procedural Generation in Unity
Authors:
Goš, Pavel ; Chlubna, Tomáš (referee) ; Milet, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce je vytvoření procedurálního generátoru podzemních kobek v herním enginu Unity. V práci lze najít popis nejdůležitějších systémů tohoto enginu. Zároveň je zde popsán vývoj a implementace procedurálního generování půdorysu mapy za využití Perlinova šumu a její následné výplně objekty.
The goal of this thesis is to develop a procedural generator of dungeons in the Unity game engine. The description of the most important parts of the Unity engine can be found in this thesis. The development and implementation of procedural generation of map layout using Perlin noise and interior decoration is described here as well.
Keywords:
game engine; L-system; Perlin noise; plugin; Polygon mesh generation; procedural generation; Unity; generování polygonální sítě; herní engine; L-systém; Perlinův šum; plugin; procedurální generování; Unity
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/191691