Název:
Katechetické aspekty v díle Rudolfa Horského
Překlad názvu:
Catechetical Aspects in the Work of Rudolf Horský
Autoři:
Chottová, Eliška ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Tvrdek, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Katechetické aspekty v díle Rudolfa Horského Catechetical Aspects in the Work of Rudolf Horský Bc. Eliška Chottová Rudolf Horský, teolog, katecheta, biskup Církve československé, profesor a děkan Husovy československé bohoslovecké fakulty v Praze po sobě zanechal mimo jiné díla s katechetickou tématikou. Tato díla, mezi která se řadí např. Jak pracovat s dětmi (Příručka pro učitele náboženství a pro dobrovolné laické kazatele), Jak pracovat s mládeží a Dítě v živé církvi, nám i dnes mohou být přínosem pro práci v církvi, a to zejména při náboženské výchově dětí a mládeže. Ústředním bodem katechetické činnosti Rudolfa Horského byly Nedělní školy a Jednoty mládeže, tedy instituce, kterým byla vlastní náboženská výchova dětí a mládeže. Horský samozřejmě kladl důraz na metody, kterých by se při nejen náboženské výuce mělo užívat, s čímž souvisí i osobnost kazatel, resp. náboženského vychovatele, potažmo učitele, který by měl být náležitě vzdělán nejen v dané problematice, ale též duši dítěte, aby výuka byla pokud možno co nejúčinnější. 1Katechetické aspekty v díle Rudolfa Horského Catechetical Aspects in the Work of Rudolf Horský Bc. Eliška Chottová Rudolf Horský, a theologian, catechist, bishop of the Czechoslovak Church, professor and dean of the Hus Czechoslovak Theological Faculty in Prague left behind, among other things, his works on catechetical themes. These works, which include, for example, How to Work with Children (Handbook for Religious Teachers and Volunteer Lay Preachers), How to Work with Youth, and A Child in the Living Church, can still be beneficial for working in the church today, especially in religious education of children and youth. The central point of Rudolf Horský's catechetical activities were the Sunday Schools and the Youth Union, that is the institutions aimed at religious education for children and youth. Horský, of course, emphasized the methods that should be used not only in religious teaching, which is also related to the character of the preacher, or a religious educator, i.e. a teacher, who should be properly educated not only in the given issue, but also in the child's soul, in order for the teaching to be as effective as possible. 1
Klíčová slova:
Církev československá; dítě; Jednoty mládeže; kazatel; Kruh přátel mládeže; metody; mládež; Nedělní školy; náboženská výchova; Rudolf Horský; child; Circle of Friends of Youth; Czechoslovak Church; methods; preacher; religious education; Rudolf Horský; Sunday Schools; youth; Youth Unions