Název:
Vyšetření a terapie čití u pacientů po poškození mozku. Podtitul: Návrh sensorické reedukace u pacientů po cévní mozkové příhodě
Překlad názvu:
Sensory Assessment and Therapy in Patients after Brain Damage. Subtitle: Sensory Reeducation in Patients after Stroke
Autoři:
Šimáková, Hana ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Rybářová, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá vyšetřením a terapií čití u pacientů po poškození mozku. V teoretické části práce je shrnut senzitivní systém z neurologického pohledu, poruchy čití a vliv porušeného čití na funkci horní končetiny. Práce obsahuje dva standardizované testy pro vyšetření čití - Rivermeadské hodnocení somatosensorických funkcí a Nottinghamské vyšetření čití - verze pro Spojené státy americké. Práce obsahuje terapii čití a návrh sensorické reedukace pro pacienty po poškození mozku. Součástí praktické části práce je vytvoření pracovní verze překladu Nottinghamského vyšetření čití - verze pro Spojené státy americké, jeho vyzkoušení v praxi a zhodnocení jeho klinické využitelnosti pro sestavení plánu sensorické reedukace pro dva pacienty po cévní mozkové příhodě.The Bachelor's thesis focuses on examination and therapy of sensation in patients after brain damage. The theoretical part of the thesis summarizes the somatosensory system from the neurological point of view. It also describes sensation disorders and the impact of impaired sensation on the function of the upper limb. The thesis contains two standardized tests for sensory assessment - the Rivermead Assessment of Somatosensory Performance and the United States Version of the Nottingham Sensory Assessment. The thesis also covers sensory therapy and proposes sensory reeducation for patients after brain damage. The practical part of the thesis contains a draft translation of the United States Version of the Nottingham Sensory Assessment. It tests this assessment in real life and evaluates its clinical utility in order to compile a plan of sensory reeducation for two patients after stroke.
Klíčová slova:
cévní mozková příhoda; ergoterapie; poruchy čití; terapie čití; čití; loss of somatosensory assesment; occupational therapy; sensory reeducation; somatosensory assessment; stroke