Název:
Samosvorné diferenciály
Překlad názvu:
Locking differential
Autoři:
Odložilík, Daniel ; Nedoma, Jiří (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem bakalářské práce je vytvoření rešerše a celkového zhodnocení základních typů samosvorných diferenciálů. Bakalářská práce je rozdělená do čtyř kapitol. První kapitola je zaměřena na konstrukci rozvodovek a typy stálých převodů, které jsou s diferenciály úzce spjaty. Druhá kapitola pojednává o historických a teoretických základech otevřených diferenciálů, s poukázáním na jejich jistá konstrukční omezení. Následující třetí kapitola se věnuje hlubší problematice samosvorných diferenciálů, především popisu jednotlivých typů samosvorných diferenciálů, včetně jejich zhodnocení. Čtvrtá kapitola je poté zaměřena na samotné aktivní systémy automobilek, které využívají (a zlepšují) funkce otevřených nebo samosvorných diferenciálů.
The aim of the bachelor thesis is to create research and general evaluation of basic types of locking differentials. Bachelor thesis is divided into four chapters. The first chapter focuses on the design of final drive cases and types of final drives, which are closely related to the differentials. The following second chapter deals with the historical and theoretical basis of differentials. The following third chapter deals with deeper problems of locking differentials, especially description of individual types of locking differentials, including their evaluation. Last fourth chapter is (then) focused on the automotive systems themselves, which use (and improve) the function of open differentials or locking differentials.
Klíčová slova:
aktivní systémy; nápravové diferenciály; otevřené diferenciály; rozvodovky; samosvorné diferenciály; stálé převody; uzavřené diferenciály; active systems; axle differentials; final drive cases; final drives; locked differentials; locking differentials; open differentials; self – locking differentials; torque vectoring
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/176838