Název:
Možnosti užití diagnostického nástroje MABC2 u skupiny osob s poruchou autistického spektra v předškolním věku.
Překlad názvu:
Possibilities and options of using MABC2 (Movement Assessment Battery for Children) in the group of preschool kids with autistic spectrum disorders.
Autoři:
NĚMCOVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se věnuje diagnostice dětí s poruchou autistického spektra pomocí testové metody MABC-2 a případným modifikacím testu přizpůsobeným cílové skupině. Hlavním cílem práce je určit, zda je možné děti předškolního věku s poruchami autistického spektra diagnostikovat pomocí této metody. Teoretická část práce se ve své první části zaměřuje na charakteristiku poruch autistického spektra (dále jen PAS), seznamuje se symptomy náležícími jednotlivým diagnózám a přibližuje povědomí o nezbytnosti strukturovaného učení během dosahování cílů s jedinci s PAS. Ve druhé části se teoretická část věnuje problematice motoriky se zaměřením na vývoj dítěte v předškolním věku. Metodologická část práce vymezuje výzkumný problém, výzkumný cíl a na něj navazující výzkumné otázky, ale také uvádí postup a metody, které byly užívány při zodpovídání výzkumných otázek, zejména pak samostatně nástroj MABC-2. Následující praktická část představuje jednotlivé případové studie a shrnutí výzkumného šetření, ve kterém jsou zodpovězeny výzkumné otázky i výzkumný cíl.The bachelor thesis deals with the diagnosis of children with autistic spectrum disorders (ADS) with motor development delays -using the MABC-2 test method and modifications of the test adapted to the target group - preschool children. The aim of this study was to describe if it is possible to diagnose motor development of preschool Children with autistic spectrum disorders with Movement Assessment Battery For Children - Second Edition. The theoretical part focuses on the characteristics of the autism spectrum disorder and its forms, introduces us to the symptoms pertaining to individual diagnoses and brings us to the awareness of the necessity of structured learning while achieving goals with children with autistic spectrum disorders. Next part included definitions of motor skills and introduction to the development of a preschool child. In the methodological part, research questions are defined together with the aim of this study. The other part of the methodology focuses mainly on the MABC-2 diagnostic tool and the choice of methods used in the practical part. In the research part there are presented individual case studies, description of the testing process and results.
Klíčová slova:
: Poruchy autistického spektra; MABC-2; motorika; Movement Assessment Battery For Children - Second Edition; předškolní děti; případová studie; strukturované učení; vývoj jemné a hrubé motoriky; Autism Spectrum Disorder; case study; MABC-2; motor development; Movement Assessment Battery For Children - Second Edition; preschool Children; structured learning Citace: NĚMCOVÁ, Kateřina. Možnosti užití diagnostického nástroje MABC2 u skupiny osob s poruchou autistického spektra v předškolním věku.. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/55223