Název:
Pomůcky pro logopedickou prevenci v předškolním vzdělávání
Překlad názvu:
Aids for speech prevention in pre-school education
Autoři:
LALÁKOVÁ, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá logopedickou prevencí v běžných a logopedických třídách mateřských škol. Dále se zabývá využitím logopedických pomůcek v předškolním vzdělávání a jejich financováním. V teoretické části je stručně charakterizován předškolní věk. Dále jsou zde popsány nejčastější logopedické vady. Je zde charakterizována běžná a logopedická třída mateřské školy. Značná část teoretické části je věnována logopedické prevenci v mateřské škole. V neposlední řadě jsou zde popsány logopedické pomůcky a možnosti jejich financování. Praktická část bakalářské práce je realizována kvantitativní metodou. K tomuto účelu byly vytvořeny dva dotazníky. Jeden pro učitelky běžných a logopedických tříd v mateřských školách a druhý byl postoupen ředitelkám, vedoucím učitelkám nebo koordinátorkám pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda v logopedických třídách probíhá logopedická prevence na lepší úrovni, než v běžných třídách. Druhým cílem bylo zjistit, zda financování logopedických pomůcek je dostačující. The Bachelor thesis examines logopaedic prevention in regular and logopaedic kindergarten grades. In addition, the present thesis is engaged in the use of logopaedic aids in pre-school education and discusses the funding of these aids. The theoretical part provides a brief description of the pre-school age. This part also depicts the most common logopaedic disorders and characterizes regular and logopaedic kindergarten grades. A considerable portion of the theoretical part is concerned with logopaedic prevention in the kindergarten. Last but not least, logopaedic aids and options of funding of these aids are investigated. The practical part of the Bachelor thesis is based on the quantitative method. Two questionnaires were developed for this purpose. One questionnaire was intended for teachers in regular and logopaedic kindergarten schools and the other was submitted to headmistresses, head teachers or coordinators for educating children with special educational needs. The objective of the research was to determine whether the level of logopaedic prevention in logopaedic kindergarten grades is higher than that in regular kindergarten grades. The other objective was to discover whether the funding of logopaedic aids is sufficient.
Klíčová slova:
běžná třída; logopedická prevence; logopedická třída; logopedické pomůcky; logopedické vady; mateřská škola; předškolní vzdělávání; kindergarten; logopaedic aids; logopaedic disorders; logopaedic grade; logopaedic prevention; pre-school education; regular grade Citace: LALÁKOVÁ, Veronika. Pomůcky pro logopedickou prevenci v předškolním vzdělávání. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/54344