Název:
Využití literárního příběhu k rozvoji předčtenářské gramotnosti v mateřské škole
Překlad názvu:
The literal story use for the pre-reading literacy in kindergarten
Autoři:
KOZÁKOVÁ, Renata Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou čtenářské gramotnosti a aktivit, které napomáhají s rozvojem předčtenářských dovedností dětí předškolního věku. V teoretické části je vymezen termín čtenářská gramotnost a popsán význam četby v předškolním období. Další část se zaměřuje na možnosti využití literárního příběhu v rozvoji předčtenářské gramotnosti, na metody práce s literárním příběhem v mateřské škole. Praktická část názorně ukazuje způsoby práce a návrhy činností v oblasti rozvoje předčtenářské gramotnosti. Integrované tematické celky, které vycházejí z literárních příběhů, byly využity při práci s dětmi a následně zhodnoceny podle evaluačního plánu.This bachelor thesis elaborates on the topic of reading literacy focusing on the activities able to support the pre-reading skills? development of preschool children. The theoretical part of this thesis defines the term reading literacy and it argues the importance of reading during the preschool period. Furthermore, it closely describes the methods of work with literal text leading to the fulfillment of expected results in relation to the framework educational programme. The practical part of the thesis brings the working approaches and proposals of activities regarding pre-reading prevention. The integrated thematical units rising out of the literary stories were used while working with children. Followingly, they were considered according to the evaluation plan.
Klíčová slova:
kompetence; literární příběh; předčtenářská gramotnost; předškolní vzdělávání; čtenářská gramotnost; competence; literacy; literary story; pre-reading literacy; preschool education Citace: KOZÁKOVÁ, Renata. Využití literárního příběhu k rozvoji předčtenářské gramotnosti v mateřské škole. České Budějovice, 2019. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/54342