Original title:
Možnosti práce s opakovaně volajícími na Lince bezpečí
Translated title:
Opportunities to manage repeat callers to the children's helpline Linka bezpečí, z.s.
Authors:
Krebsová, Alexandra ; Vodáčková, Daniela (advisor) ; Havránková, Olga (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] (česky) Cílem této práce je provést hloubkovou analýzu pracoviště dětské krizové linky - Linky bezpečí - se zaměřením na práci konzultantů s opakovaně volajícími klienty této linky. Zvolená tematika byla zpracovávána kvantitativní metodu (zjištění počtu hovorů s dlouhodobými klienty na Lince bezpečí během období půl roku, délka těchto hovorů, témata, jež do hovorů na lince dlouhodobí klienti přinášejí a další), a kvalitativní metodou - pořádání focusní skupiny s pracovníky Linky bezpečí s cílem zjistit jejich možnosti práce s dlouhodobými klienty. Hlavním výsledkem práce je souhrn zjištění, které konkrétní skutečnosti práci s dlouhodobě volajícími klienty pracovníkům usnadňují, a které naopak znesnadňují, spolu s konkrétními tipy pro praxi.(in English) The aim of this work is to perform an in-depth analysis of the workplace of the children's crisis line - Linka bezpečí, focusing on the work of consultants with repeat callers of this line. The chosen subject was processed by a quantitative method (finding the number of calls with long-term clients on the crisis line during the six-month period, the duration of these calls, the topics that repeat callers bring to the calls on the line, etc.) and the qualitative method - organization a focus group with Linka bezpečí line's staff to find out their potential to work with long-term clients. The main result of the thesis is a summary of the findings, which make the work with the long-term calling clients easy for the workers and which, on the contrary, make it difficult, along with practical tips for practice.
Keywords:
telephone crisis intervention|children's helpline Linka bezpečí|repeat callers|safety line consultant; telefonická krizová intervence|Linka bezpečí|dlouhodobě volající klient|konzultant linky důvěry
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/105264