Název:
Změna vnímání fotografie po nástupu sociálních sítí; Typologie selfie fotografií uživatelů Facebooku a Instagramu
Překlad názvu:
Changing the perception of photography after social networks outset; Typology of Facebook and Instagram selfie photographs
Autoři:
Junášková, Daniela ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; ŠIMŮNEK, Michal (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se v první části zaměřuje na fotografie uživatelů na sociálních sítích, především na Facebooku a Instagramu. Sleduje vývoj portrétní fotografie od počátku vynálezu fotografie, přes nástup sociálních sítí, až do její současnosti. V dalších částech je zaměřena na můj vlastní výzkum aplikovaný na konkrétní uživatele Facebooku a Instagramu, zabývá se vymezením společných rysů takzvaných selfie fotografií a typologií fotografií vyvolávajících negativní ohlasy ostatních uživatelů – nenávistné komentáře. Práce si klade za cíl objasnit, jaká kritéria hrají roli při výběru zveřejňovaných fotografií, zda odpovídají určitému sociálnímu statutu uživatelů a zdali můžeme sledovat jejich typologii v subkulturách. Obecně se vztahuje k vnímání fotografického obrazu v době sociálních sítí a velkého množství vizuálních vjemů působících na člověka.This theoretical work focuses on Facebook and Instagram selfie photos and their perception. It presents the history of portrait photography from the beginning to the presence of social networks. Then I present my research applied to the specific users, in which I'm looking at the typology of selfie photography, and if while there are particular common features that cause negative feedback from other users. The paper aims to clarify what criteria play a role in selecting published photographs, if they correspond to a particular social status of users and if we can follow their typology in subcultures. In general, it refers to the perception of the photographic image at the time of social networks and a large number of visual perceptions.
Klíčová slova:
autoportréty; dějiny fotografie; Facebook; Instagram; kyberšikana; portrétní fotografie; sociální sítě
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/10269