Název:
Organizace výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné třídě základní školy
Překlad názvu:
The organization of teaching pupils with special educational needs in the common class of primary school
Autoři:
VACKOVÁ, Dana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání na běžné základní škole a v praktické části pak na vzdělávání těchto žáků na běžné základní škole venkovského typu. Cílem teoretické části je objasnění toho, co znamená inkluzivní vzdělávání, jaké podmínky potřebují žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a jaká podpůrná opatření jsou vhodná pro plynulé začlenění do kolektivu a pro jejich rozvoj. Cílem praktické části je za pomoci pozorování, rozhovorů a vlastní zkušenosti analyzovat úspěšnost procesu inkluzivního vzdělávání na malé základní škole venkovského typu s kapacitou cca 150 žáků, případně zjistit nedostatky a podmínky, které je potřeba dořešit a zlepšit tak, aby inkluzivní vzdělávání bylo na této škole úspěšné. The diploma thesis deals with the issue of inclusive education at ordinary primary school, in the practical part with education of these pupils at a common school of rural type. The aim of the theoretical part is clarification what the inclusive education means, what conditions the pupils with special educational needs need and what support operations are suitable for smooth integration into the collective and for their development. The aim of the practical part is with the help of observation, dialogues and own experience to analyze the success of the process of the inclusive education at a small primary school of rulal type with a capacity of approximately 150 pupils, eventually to find out shortcomings and conditions which are needed to resolve and improve in such a way that the teaching at that school is successful.
Klíčová slova:
asistent pedagoga; Inkluzivní vzdělávání; plánování výuky; vzdělávání na běžné základní škole; vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; a teaching assistant; education at common primary school; education of the pupils with special educational needs; Inclusive education; planning of teaching.; pupils with special educational needs Citace: VACKOVÁ, Dana. Organizace výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné třídě základní školy. České Budějovice, 2018. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/53698