Original title:
Soutěžní hřiště pro umělou inteligenci
Translated title:
Competition Playground for Artificial Intelligence
Authors:
Benda, Matouš ; Dvořák, Jiří (referee) ; Matoušek, Radomil (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce pojednává o možnostech hraní her pomocí metod umělé inteligence a představuje návrh řešení konkrétní hry využívající tento přístup. Umělá inteligence je v této práci reprezentována umělou neuronovou sítí. První teoretická část je zaměřena na popis celosvětově úspěšných a známých umělých inteligencí. Následuje stručný popis neuronových sítí a rozbor některých knihoven pro strojové učení. Praktická část je zaměřena na implementaci vytvořené hry pomocí programovacího jazyka Python. V závěru je proveden rozbor předloženého řešení.
Master thesis deals with possibilities of playing games using artificial intelligence. Also, there is presented artificial intelligence with ability of playing selected game. Artificial intelligence presented in this work is considered as artificial neural networks. First theoretical part is focused on description worldwide successful and known artificial intelligence strategies. After that there is brief description of neural networks and analysis of some libraries for machine learning. Practical part is focused on implementation of created game with Python programming language and in the end, there is analysis of designed solution.
Keywords:
Artificial intelligence; artificial neural network; machine learning; playing computer games; hraní počítačových her; strojové učení; Umělá inteligence; umělá neuronová síť
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/83719