Original title:
Nové trendy v poptávce cestovního ruchu - solo tourism
Translated title:
New Trends in Tourism Demand - Solo Tourism
Authors:
HOŠINSKÁ, Klára Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na nový trend cestovního ruchu - sólo turismus. Hlavním cílem je identifikace specifického segmentu prostřednictvím dotazníkového šetření, řízeného rozhovoru a jiných informačních zdrojů. Součástí je analýza současné poptávky a hodnocení připravenosti podniků. Na základě výzkumného šetření je vytvořen profil účastníka sólo turismu a dále návrh na inovaci produktu / marketingové komunikace dle požadavků tohoto segmentu.The Bachelor thesis is focused on the new trend of tourism - solo tourism. The final aim is the identification of a specific segment through a questionnaire survey, guided interview other sources of information. An integral part of the thesis is the analysis of tourism demand and assessment of the readiness Enterprises. The solo tourist profile and proposal on innovation of product / marketing communication is developed based on the research according to the requirements of this segment.
Keywords:
demand; innovation; marketing comunication; motivation in travel; New trend; research; solo tourism; tourism; cestovní ruch; inovace; marketingová komunikace; motivace v cestování; Nový trend; poptávka; sólo turismus; výzkum Citation: HOŠINSKÁ, Klára. Nové trendy v poptávce cestovního ruchu - solo tourism. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/45609