Název:
Reklama v Československu
Překlad názvu:
Advertising in Czechoslovakia
Autoři:
ŠAREŠOVÁ, Eva Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce vystihuje různé aspekty reklamní tvorby v období Československé republiky. Sleduje návaznost meziválečné reklamní kultury na kulturně-historický kontext doby. Dále představuje na jedné straně odlišné smýšlení o reklamní kultuře oproti současné době, na druhé straně však dokazuje velmi moderní přístup prvorepublikové reklamy skrze využívání nových médií, reklamních taktik, množství reklamních ateliérů či inovátorského designu. Na teoretická východiska je navázána interpretace vybraných produktových reklamních plakátů pro odhalení sjednocujících charakteristik afišistické tvorby té doby. V závěrečné části je hledána návaznost a využití tématu v současném výtvarném vzdělávání. The diploma thesis describes the various aspects of an advertising in the period of Czechoslovakia. It follows the continuity of an interwar advertising culture in the cultural and historical context of the time. Furthermore it poses a different beliefs of advertising culture compared to today on the one hand and a very modern approach of advertising through the use of new media, advertising tactics, the amount of advertising studios or innovative design on the other hand. On the theoretical background is established an interpretation of selected product advertising posters to reveal unifying characteristics of poster creation of the time. At the final part is searched for a continuity and use of the topic in present art education.
Klíčová slova:
interpretace plakátů; reklama; reklama a výtvarné vzdělávání; reklamní plakát; reklamní taktiky; Československá republika; advertising; advertising and art education; advertising poster; Czechoslovakia; interpretation of posters; promotional tactics Citace: ŠAREŠOVÁ, Eva. Reklama v Československu. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/40697