Název:
Vliv intervenčního programu na rozvoj motorických dovedností u žáků se specifickými poruchami učení
Překlad názvu:
The influence of intervention program on motor skill development in pupils with specific learning disabilities
Autoři:
Kaňka, Ladislav ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Migdauová, Alena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Vliv intervenčního programu na rozvoj motorických dovedností u žáků se specifickými poruchami. Cíl práce: Cílem práce bylo porovnat dva pohybové programy a zjistit zda speciální intervenční program, bude vykazovat lepší výsledky v pohybových dovednostech. Metody Základní metodou bylo motorické testování a následné statistické vyhodnocení neparametrickou metodou. Výsledky: Celkové zlepšení žáků devátých tříd pomocí tříměsíčního speciálního intervenčního programu. Klíčová slova: Specifické poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, autistický spektrum, ADHD, kondiční schopnosti.Title: The influence of intervention program on motor skill development in pupils with specific learning disabilities. Objectives: To compare two movement programs and find if the special intervention program obtains better results was the main objective of this work. Methods: The main method was motor testing and subsequent statistic evaluation by nonparametric method. Results: Total improvement of ninth grade pupils by three months special intervention program. Keywords: Learnig disability, dyslexia, dysgraphia, dysorthography, dyscalculia, dyspraxia, ADHD, fitness level.
Klíčová slova:
ADHD; autistické spektrum; dysgrafie; dyskalkulie; dyslexie; dysortografie; dyspraxie; kondiční schopnosti; Specifické poruchy učení; ADHD; dyscalculia; dysgraphia; dyslexia; dysorthography; dyspraxia; fitness level; Learnig disability