Název:
Specifika výuky předmětu Praktické činnosti na málotřídní škole
Překlad názvu:
The Specifics in Education of Practical Activities at Small School with Mixed- age Clasroom
Autoři:
DRAŽANOVÁ, Dana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce s názvem Specifika výuky Pracovních činností na málotřídní škole je zaměřena na vytvoření několika výukových námětů pro předmět Praktické činnosti na málotřídní škole s důrazem na diferenciaci náročnosti činností pro jednotlivé ročníky. V teoretické části jsou obsaženy poznatky o úrovni myšlení u žáků primární školy a jejich schopnostech učit se. Dále se práce zabývá podstatou konstruktivismu, ze kterého vzdělávací oblast Člověk a svět práce vychází především, obsahem této vzdělávací oblasti a jejími cíli. Další kapitolu tvoří charakteristika předmětu Pracovní činnosti a pojmu technická gramotnost, jež spolu úzce souvisí. V poslední kapitole jsou zmíněny alternativní rysy málotřídní školy, pro kterou jsou zpracované činnosti navrženy. V praktické části je uvedeno pět výukových námětů s činnostmi diferencovanými podle jednotlivých ročníků málotřídní školy v rozsahu 3. 5. třídy a u čtyř jejich provedení. Praktickou část uzavírají odpovědi na několik otázek zjišťujících názory učitelek ze dvou jihočeských málotřídních škol na realizované hodiny.This Master thesis with a title Specifics of teaching Handicrafts at a multileveled school is focused on creating several teaching proposals for the subject Handicrafts at a multileveled school. The emphasis is put on the differentiation between the levels of difficulty for individual classes. The theoretical part includes findings on a level of thinking of primary-school pupils and their abilities to learn. The thesis also covers the essence of constructivism which is primarily the base of the educational field of Man and the world of work contents of this educational field and its goals. The next chapter includes the characteristics of the subject Handicrafts and of the term technical literacy, which are closely connected. The last chapter mentions alternative features of the multileveled school for which the compiled activities are designed. In the practical part, there are five different teaching proposals for the individual classes of the multileveled school from Year 3 to Year 5 and the execution of four of these proposals is given. The practical part ends with answers to several questions looking into the opinions of teachers from two South Bohemian multileveled schools on the implemented classes.
Klíčová slova:
málotřídní škola; pracovní činnosti; technická gramotnost; výukové náměty; handicrafts; multileveled school; teaching proposals; technical literacy Citace: DRAŽANOVÁ, Dana. Specifika výuky předmětu Praktické činnosti na málotřídní škole. České Budějovice, 2018. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/45088