guest ::
login
Digital Repository
Search
Submit
Help
About
Home
>
Academic theses (ETDs)
>
Master’s theses
> Dynamická analýza koleje
Information
Files
Original title:
Dynamická analýza koleje
Translated title:
Dynamic analysis of track
Authors:
Mojžíšek, Dominik
;
Salajka, Vlastislav
(referee) ;
Plášek, Otto
(advisor)
Document type:
Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze
Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract:
[cze]
[eng]
Diplomová práce se zabývá popisem soustavy vozidlo - kolej. Jsou popsány základní analytické modely koleje. Následně jsou vytvořeny modely metodou konečných prvků simulující průjezd nápravy vozidla. Cílem práce je sestavení modelu, který co nejpřesněji popisuje dynamické jevy v koleji. Výsledky modelu jsou porovnány s naměřenými daty v terénu. Dalším cílem práce je zjištění závislosti průřezových charakteristik na srovnaném ojetí kolejnice a následně na průhybu koleje.
The diploma thesis deals with descriptions of vehicle - track dynamic interface. There are described basic analytical models of railway track. The numerical models are created by using finite element methods with moving load simulated axle of rail vehicle. The aim of thesis is to create the model which most accurately describes the dynamic phenomena in the track. The results from models are compared with data obtained by measuring in the track. Next aim of thesis is to determine dependency of rail cross-sectional characteristics on equivalent rail head wear and then on rail deflection.
Keywords:
analytical model
;
ANSYS
;
bending stiffness
;
cross section module
;
cross-sectional characteristics
;
Double beam model
;
finite element method
;
lateral wear of the rail head
;
model by Frýba
;
moment of inertia
;
numerical model
;
Pasternak model
;
Permanent way
;
rail deflection
;
track damping ratio
;
track stiffness
;
vehicle velocity
;
Zimmermann model
;
analytický model
;
ANSYS
;
Dvouvrstvý systém
;
Konstrukce koleje
;
metoda konečných prvků
;
model dle Frýby
;
moment setrvačnosti
;
numerický model
;
ohybová tuhost
;
ojetí kolejnice
;
Pasternakův model
;
průhyb koleje
;
průřezové charakteristiky
;
průřezový modul
;
rychlost vozidla
;
tlumení v koleji
;
tuhost koleje
;
Zimmermannův model
Institution:
Brno University of Technology (
web
)
Document availability information:
Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library.
Original record:
http://hdl.handle.net/11012/70672
Permalink:
http://www.nusl.cz/ntk/nusl-372123
The record appears in these collections:
Universities and colleges
>
Public universities
>
Brno University of Technology
Academic theses (ETDs)
>
Master’s theses
Record created 2018-03-07, last modified 2022-09-04
Similar records
No fulltext
Export as
DC
,
NUŠL
,
RIS
Share