Název:
Motivace rodičů dětí waldorfské Mateřské školy Sluníčko v Písku k rozhodnutí pokračovt či nepokračovat ve vzdělávání na waldorfské Základní škole Svobodné v Písku
Překlad názvu:
Motivation for parents with children of Waldorf Kindergarten to continue their education at Waldorf type of elementary schools.
Autoři:
TROJÁČKOVÁ, Danka Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce si klade za cíl získat hlubší vhled do problematiky výběru základní školy. Konkrétně z jakého důvodu se rodiče dětí ukončujících docházku ve waldorfské Mateřské škole Sluníčko rozhodnou pokračovat, případně nepokračovat, v započatém alternativním způsobu vzdělávání svých dětí. V teoretické části se zabývá pojmem alternativní škola a waldorfskou pedagogikou jako jednou z možných alternativ. Jedna kapitola je věnována zakladateli waldorfské pedagogiky Rudolfu Steinerovi. Dále vysvětluje pozadí vzniku první waldorfské školy ve světě a v České republice. Poukazuje na požadavky, které musí škola splnit, aby mohla být zapsána do mezinárodního rejstříku waldorfských škol. Empirická část přibližuje vznik waldorfské Mateřské školy Sluníčko v Písku. Pomocí výsledků kvalitativního šetření jsou prezentovány názory a postoje rodičů k této alternativě a důvody, proč si rodiče pro své děti vybírají waldorfskou pedagogiku na předškolní úrovni i na úrovni základního školství.The aim of the thesis is to gain a deeper view of primary school selection. Specifically, why the parents of children attending the Waldorf Kindergarten Sluníčko decide to continue, or not to continue with the started alternative education of their children. In the theoretical part, the concept of alternative school and Waldorf pedagogy is described as one of the possible alternatives. One chapter is devoted to the founder of Waldorf pedagogy R. Steiner. This chapter also explains the background of the first Waldorf school in the world and in the Czech Republic. It refers the requirements, which needs to be implemented in order to be registered in the International Registry of Waldorf School. In the empirical part, the thesis describe the beginning of Waldorf Kindergarten Slunicko in Písek. Qualitative survey helps to understand opinions and attitudes of parents to this alternative. It also find out reasons why parents choose Waldorf pedagogy at pre-school and also elementary school level for their children.
Klíčová slova:
alternativní vzdělávání; R. Steiner; výběr základní školy; waldorfská pedagogika; waldorfská škola; alternative education; choice of elementary school; R. Steiner; Waldorf pedagogy; waldorf school Citace: TROJÁČKOVÁ, Danka. Motivace rodičů dětí waldorfské Mateřské školy Sluníčko v Písku k rozhodnutí pokračovt či nepokračovat ve vzdělávání na waldorfské Základní škole Svobodné v Písku. České Budějovice, 2017. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/46558