Original title:
Business Analysis of a Start-Up Company in the Czech Republic and Russian Federation
Translated title:
Podnikatelská Analýza Start-Up Společnosti v České Republice a Ruské Federace
Authors:
Fomicheva, Veronika ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Štěrbová, Ludmila (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The aim of this bachelor thesis is to investigate the market of tourism services and analyse the differences between starting-up a tourist agency in the Czech Republic and the Russian Federation. The first chapter is theoretical part reveals the political, economic, socio-cultural and technological factors of business conditions in the Czech Republic and Russia; describes the market of tourist services generally. The second chapter is practical part includes two business plans for touristic agencies. In third chapter, I summarize two business plans, give some conclusion and recommendation.Cílem této bakalářské práce je prozkoumat trh služeb cestovního ruchu a analyzovat rozdíly při založení cestovní kanceláře v České Republice a Ruské Federace. První kapitola metodická část odhaluje politické, ekonomické, sociokulturní a technologické faktory podnikatelského prostředí v České Republice a Rusku; Popisuje trh služeb cestovního ruchu obecně. Druhá část praktická část zahrnuje dva podnikateské plány pro cestovní kanceláře. Ve třetí kapitole porovnávám dva podnikatelské plány, vyvodím z toho určité závěry a dávám určité doporučení.
Keywords:
Business Plan; Market of Tourism Services; The Czech Republic; The Russian federation.; Tourist Agency; Cestovní agentura; Podnikatelský plán; Ruská federace; Trh služeb cestovního ruchu; Česká Republika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69112