Název:
Možnosti Self-Service Business Intelligence nástrojů v oblasti metadat
Překlad názvu:
The use of metadata in an environment of Self-Service Business Intelligence
Autoři:
Šebák, Ctibor ; Matějka, Martin (vedoucí práce) ; Novotný, Ota (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na použití metadat v prostředí Self-Service Business Intelli-gence. Metadata jsou strukturovaná data popisující jiná data. Obsahují informace o původu, účelu, umístění, obsahu dat a jiné. Hlavní výhoda self-service nástrojů spočívá v tom, že výstupy (reporty, vizualizace dat atp.) si vytváří sám koncový uživatel podle vlastních krité-rií a požadavků. Cílem práce je stručně vysvětlit a vymezit pojem Self-Service Business Intelligence a pojem metadata. Popsat smysl a přínosy využívání business metadat. Prozkoumat možnosti vybra-ných nástrojů práce s metadaty, a to především s business metadaty. Hlavním přínosem práce je tedy odkrytí možností práce s business metadaty u vybraných nástrojů a její praktické vyzkoušení.This bachelor thesis is focused on the use of metadata in an environment of Self-Service Business Intelligence. Metadata are structured data that contain information used to de-scribe other data. They contain information about the origin, purpose, location, content and other properties of said data. The main advantage of the self-service BI tools lies in the fact, that the end user customizes the outputs of said tools (reports, data visualizations, etc.) to his own liking. The aim of this thesis is to briefly explain and define the concept of Self-Service Business Intelligence and the concept of metadata, to describe the purpose and benefits of using business metadata. Furthermore, to explore the possibilities of selected tools in context of metadata, more importantly - business metadata. The main contribution of this work is to reveal the possibilities of working with business metadata for selected tools and its empiric testing.
Klíčová slova:
Business Intelligence; metadata; samoobslužný; Business Intelligence; metadata; self-service
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69251