Název:
Konzumerizmus a zmeny konzumného správania v 21. storočí
Překlad názvu:
Consumerism and Shifts in Consumer Behaviour in 21st Century
Autoři:
Sigmundová, Alica ; Džbánková, Zuzana (vedoucí práce) ; Šumpíková, Markéta (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Táto bakalárska práca sa zaoberá konzumerizmom a zmenami konzumného správania v 21. storočí. Cieľom práce je definovať problematiku konzumerizmu a konzumnej spoločnosti, určiť príčiny jej vzniku a následky, ktoré má na spoločnosť. Práca sa taktiež zaoberá zmenami konzumného správania v 21. storočí z pohľadu generácií v Spojených štátoch amerických. So zameraním na generáciu Y pozoruje zmeny správania a postojov zástupcov tejto generácie a ich vplyv na súčasný konzumerizmus. Pre identifikovanie zmien je využité porovnanie s ostatnými generáciami. Súčasťou práce je taktiež náhľad na možný vývoj konzumnej spoločnosti v budúcnosti. V práci sú využité metódy rešerše literatúry, hodnotenia a porovnávania sekundárnych zdrojov. Analýza generácií je prevedená na základe výsledkov sociálnych štúdií postojov a správania ich zástupcov v rôznych oblastiach života.Tato bakalářská práce se zabývá konzumerismem a změnami konzumního chování v 21. století. Cílem práce je definovat problematiku konzumerismu a konzumní společnosti, určit příčiny jejího vzniku a následky, které má na společnost. Práce se také zabývá změnami konzumního chování v 21. století z pohledu generací ve Spojených státech amerických. Se zaměřením na generaci Y pozoruje změny chování a postojů zástupců této generace a jejich vliv na současný konzumerismus. Pro identifikování změn je využito srovnání s ostatními generacemi. Součástí práce je také náhled na možný vývoj konzumní společnosti v budoucnosti. V práci jsou využity metody rešerše literatury, hodnocení a porovnávání sekundárních zdrojů. Analýza generací je převedena na základě výsledků sociálních studií postojů a chování jejich zástupců v různých oblastech života.This bachelor thesis is concerned with consumerism and shifts in consumer behaviour in 21st century. The aim of this thesis is to define the issue of consumerism and consumer society, to identify the causes of its formation and the results it has on society. Furthermore, this thesis also addresses the changes in consumer behaviour in 21st century from the perspective of generations in the United States. Focusing on Generation Y, it observes the changes in behaviour and attitudes of its cohorts and the impact of this changes on consumerism nowadays. To identify these shifts it compares the consumer behaviour of Generation Y with other generations. The thesis also provides an overview of the future possible development of the consumer society. This bachelor thesis uses the methods of literature research, evaluation and comparison of secondary sources. The analysis of generations is based on the results of the social studies of attitudes and behaviour of its cohorts in different areas of life.
Klíčová slova:
generace Y; konzumerismus; konzumní chování; sharing economy; trvale udržitelní konzum; consumer behaviour; consumerism; generation Y; sharing economy; sustainable consumption
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70079