Název:
Značka produktu jako statusový znak mladých aktérů
Překlad názvu:
Brand product as a symbol of young participants
Autoři:
Haicl, Matouš ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce Značka produktu jako statusový znak mladých aktérů je zaměřena na fenomén značky, která je interpretována ve svém vztahu ke statusu. V rámci teoretické části jsou diskutována dvě teoretická východiska (T. Veblenovo a G. Lipovetského), která přinášejí různé pohledy na společnost a souvislost statusu s luxusním zbožím. Prostřednictvím tohoto prismatu je nadále charakterizováno mládí v kontextu následnosti jednotlivých generací ve 20. století. Pozornost je věnována marketingovým technikám, které jsou zaměřeny na dnešní mladou generaci. Ve výzkumné části je pak prostřednictvím dotazníkového šetření a statistické analýzy výsledků hledána spojitost mezi spotřebou značkových produktů a vnímání statusu u současných českých středoškoláků. Z výzkumu nakonec vyplynulo, že tato spojitost není příliš významná, a v paradigmatickém sporu je tedy dáno zapravdu G. Lipovetskému.This theses Brand product as a symbol of young participants is focused on the phenomenon of brands, which is interpreted through its relation to social status. In the theoretical part of the theses there are two contradictory views discussed (T. Veblen's and G. Lipovetsky's), which provide two different points of view concerning contemporary society and the relation between luxurious goods and social status. Through this discussion the thesis provides the characteritics of youth in the context of its developement during the 20th century. Another discussed topic are marketing techniques focusing on today's young generation. In the research part the author aims to find a connection between luxurious brands consumption and the concept of status among young adults studying Czech high schools. Results did not prove this connection to be very strong, and it seems therefore that Lipovetsky's point of view was the one closer to our analysis.
Klíčová slova:
hypermodernita; individualizovaná společnost; konzumerismus; marketingová komunikace; mládí; okázalá spotřeba; prestiž; status; středoškoláci; značka; brand; conspicuous consumption; consumerism; high school students; hypermodernity; individualised society; marketing communication; prestige; status; youth
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/53620