Název:
Poľsko ako značka (vnímanie Poľska medzi mladou generáciou)
Překlad názvu:
Poland as a brand (perception of Poland among young generation)
Autoři:
Mydlová, Michaela ; Tahal, Radek (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Diplomová práca je zameraná na vnímanie Poľska ako značky medzi vysokoškolskými študentami. Cieľom diplomovej práce je analýza obrazu Poľska, jeho image a identita, ktorú univerzitní študenti vnímajú. Teoretická časť sa zameriava na koncept nation brandingu ako kľúčového konceptu budovania značky štátu. Praktická časť je orientovaná na analýzu sekundárnych dát získaných z hodnotiacich indexov krajín, realizovaných výskumov vo vnímaní Poľska, národných a mediálnych kampaní. Vlastný výskum v kvalitatívnej a kvantitatívnej forme odkrýva vnímanie Poľska, všeobecný pohľad, stereotypy a názory na Poľsko či obraz poľských produktov a služieb. Šetrenie prebehlo v cieľovej skupine českých a poľských študentov.Diplomová práce je zaměřená na vnímání Polska jako značky mezi vysokoškolskými studenty. Cílem diplomové práce je analýza obrazu Polska, jeho image a identita, kterou univerzitní studenti vnímají. Teoretická část se zaměřuje na koncept nation brandingu jako klíčového konceptu budování značky státu. Praktická část je orientovaná na analýzu sekundárních dat získaných z hodnotících indexů zemí, realizovaných výzkumů ve vnímaní Polska, národních a mediálních kampaní. Vlastní výzkum v kvalitativní a kvantitativní formě odkrývá vnímání Polska, všeobecný pohled, stereotypy a názory na Polsko či obraz polských produktů a služeb. Šetření proběhlo v cílové skupině mezi českými a polskými studenty.The master thesis is focused on the perception of Poland as a brand among university students. The aim of the master thesis is an analysis of Poland in terms of image and identity of the country perceived by university students. The theoretical part is concentrated on nation branding as a key concept for building a nation brand. The practical part contains analysis of secondary data from rating indexes, researches about perception of Poland, national and media campaigns. The primary research included qualitative and quantitative methods to explore the perception of Poland, general image, stereotypes, opinions and attitude toward Polish products and services. The research was carried out among Polish and Czech university students.
Klíčová slova:
brand index; image a identita státu; nation branding; Polsko; stereotypy; značka státu; čeští a polští studenti; brand index; Czech and Polish students; image and identity of the country; nation brand; nation branding; Poland; stereotypes
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/68894