Název:
Strategická analýza podniku
Překlad názvu:
Strategic analysis of the company
Autoři:
Šeberka, Jiří ; Mikovcová, Hana (vedoucí práce) ; Mašínová, Anna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá strategickou analýzou společnosti L'Oréal působící na trhu rychloobrátkového zboží v oblasti kosmetiky. Cílem práce je, na základě strategické analýzy podniku, vytvoření strategie růstu tržeb, zjištění konkurenční výhody a identifikování hrozeb. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy strategické analýzy. Dále je popsáno makro a mikro okolí podniku. V rámci analýzy makrookolí je popsána PEST analýza a jsou definovány nové trendy v podnikatelském prostředí. Analýza mikrookolí je soustředěna na analýzu konkurence, vnitřních zdrojů podniku a Porterův model pěti sil. V rámci praktické části jsou metody a analýzy z teoretické části použity pro podnik L'Oréal a jeho okolí. Portfolio společnosti je zhodnoceno pomocí BCG matice. Veškeré výsledky jsou shrnuty do SWOT analýzy, na jejímž základě jsou stanoveny návrhy a doporučení.This diploma thesis deals with the strategic analysis of L'Oréal, the company active on the market of fast moving consumer goods in the field of cosmetics. Based on strategic analysis, the main aim of thesis is to create a revenue growth strategy, identify competitive benefits, and identify threats. The theoretical part explains the basic concepts of strategic analysis. External environment of company is described by using PEST analysis and explaining new trends in the field of fast moving market. Internal environment of company is described by using analysis of competition, evaluation of the company's resources and Porter's five forces analysis. The methods and analysis described in theoretical part are used for LOréal and its surroundings in practical part of thesis. The company's portfolio is evaluated by using BCG matrix. Based on the results summarized in the SWOT analysis author come up with suggestions and recommendations for the future of the company.
Klíčová slova:
konkurence; makrookolí; mikrookolí; strategie; SWOT analýza; competition; external environment; internal environment; strategy; SWOT analysis
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70503