Překlad názvu:
Essays on Discrimination and Endogenous Preferences
Autoři:
Cahlíková, Jana ; Bauer, Michal (vedoucí práce) ; Cappelen, Alexander W. (oponent) ; Ryvkine, Dmitri (oponent) Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2016
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] In the first chapter of this work, I focus on the effects of international mobility on discrimination. Every year, millions of people relocate to a foreign country for school or work. I provide evidence of how international experience shifts preferences and stereotypes related to other nationalities. I use participation in the Erasmus study abroad program to identify the effect of international experience: students who are ready to participate in the Erasmus program are chosen as a control group for students who have returned from studies abroad. Individuals make decisions in a Trust Game and in a Triple Dictator Game. Results show that while students do not differentiate between partners from Northern and Southern Europe in the Trust Game prior to an Erasmus study abroad, students who have returned from Erasmus exhibit less trust towards partners from the South. Behavior towards other nationalities in the Triple Dictator Game is not affected by the Erasmus study experience. Overall, the results suggest that participants learn about cross-country variation in cooperative behavior while abroad and therefore statistical discrimination increases with international experience. The second chapter concentrates on inter-ethnic interactions. Ethnic hostilities often spread rapidly, making it essential to...V první kapitole této disertace se zabývám efektem mezinárodní mobility na diskriminaci. Každý rok se miliony lidí stěhují do zahraničí za školou nebo za prací. Tento výzkum ukazuje, jak taková mezinárodní zkušenost mění preference a stereotypy týkající se jiných národností. Pro identifikaci změny využívám účast v programu Erasmus: studenti, kteří se chystají vycestovat do zahraničí jsou bráni jako kontrolní skupina pro studenty, kteří se z programu právě vrátili. Studenti se účastní ekonomického experimentu, kde se rozhodují ve Hře na důvěru (Trust Game) a ve Hře na diktátora (Triple Dictator Game), tak aby bylo možné oddělit změny ve statistické diskriminaci od změn v diskriminaci založené na preferencích. Výsledky ukazují, že zatímco studenti chystající se na program Erasmus nerozlišují ve Hře na důvěru mezi partnery ze severní a jižní Evropy, studenti, kteří se ze studia v zahraničí již vrátili, projevují méně důvěry k partnerům z jižní Evropy. Chování vůči jiným národnostem ve Hře na diktátora se s účastí v programu Erasmus nemění. Celkově výsledky naznačují, že studenti se během programu seznámí s rozdíly v kooperativním chování mezi jednotlivými regiony, a proto zahraniční zkušenost zvyšuje statistickou diskriminaci. Druhá kapitola se zaměřuje na interakce mezi různými etniky. Etnické...