Original title:
Kompetence lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých
Translated title:
Competencies of a lecturer using activation methods in adult education
Authors:
Míková, Gabriela ; Dvořáková, Miroslava (advisor) ; Gruber, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se věnuje tématu lektorů a vymezení jejich kompetencí v rámci participativního stylu výuky ve vzdělávání dospělých. Práce se věnuje tématu lektorů využívajících aktivizační metody ve vzdělávání dospělých a nastiňuje současný stav profesionalizace lektorské práce v České republice. Vymezuje základní charakteristiky aktivizačních metod, které jsou ve výuce nejčastěji využívány s ohledem na nutné schopnosti lektora pracujícího s těmito metodami. V práci je představen kompetenční model lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých s možným návrhem využití tohoto modelu v praxi. Klíčová slova: lektor, profesionalizace lektorské práce, role lektora, lektorské kompetence, aktivizační metody.This Bachelor's thesis focuses on the definition of lecturers' competences in adult education that uses a participative style of teaching. The current state of professionalization of lecturers in the Czech Republic will be explored alongside the definition of lecturer using activation methods in adult education and lecturer's competences within this thesis. The basic description of the commonly used activation teaching methods and the high teaching requirements of these methods will also be illustrated. Finally, this thesis introduces the competence model using the activation methods in adult education with a possible schema of the model usage in the real world. Key words: lecturer, professionalization of lecturer, teacher roles, competencies of lecturer, activation methods.
Keywords:
activation methods; competencies of lecturer; Lecturer; professionalization of lecturer; teacher roles; aktivizační metody; Lektor; lektorské kompetence; profesionalizace lektorské práce; role lektora
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/82715