Název:
Femmebook; Femininní sebeprezentace na sociální síti
Překlad názvu:
Femmebook; Feminine selfpresentation on social network
Autoři:
Žilková, Martina ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná diplomová práce si kladla za cíl analyzovat podoby femininní online sebeprezentace na sociální síti prostřednictvím hloubkové analýzy Profilů vybraných respondentek. Cílem práce bylo s využitím genderové perspektivy odhalit koncepty využívané při sebeprezentaci online. Facebook jako médium s rozsáhlou uživatelskou základnou, umožňující každému z uživatelů produkovat obsah, představuje potenciál pro změnu stereotypních schémat v zobrazování femininity v médiích. V teoretické části shrnuji princip fungování sociální sítě Facebook, zabývám se Goffmanovou divadelní metaforou (a na něj navazujícími autory) a propojuji ji s teoriemi o Gender Advertisement, Mýtu krásy a Male gaze. Teorie následně využívám při analýze vybraných Profilů v analytické části práce.Introduced Diploma thesis aims to analyze the schemes of online self-presented femininity on a social network site using depth analysis of chosen Profiles. The aim was to discover the concepts of online self-presentation using gender perspective. Facebook as a huge user based medium, which allows all its users to produce content, constitutes a potential to change stereotyped schemes in presenting femininity in media. In theroretical part I summarize the principles of Facebook functions, I engage in Goffman's (and his followers') dramaturgical metafor and I link it to the theories of Gender Advertisements, The Beauty myth and Male gaze. All of these theories I use in analytical part of the thesis.
Klíčová slova:
Facebook; femininita; gender; identita; internet; Sebeprezentace; Facebook; femininity; gender; identity; internet; Selfpresentation