Original title:
Vliv prvků synchronizovaného plavání na techniku vybraných plaveckých způsobů
Translated title:
The influence of elements of synchronized swimming on technique of the selected swimming strokes
Authors:
Široký, Michal ; Peslová, Eva (advisor) ; Břečková, Gabriela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2015
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Vliv prvků synchronizovaného plavání na techniku vybraných plaveckých způsobů Cíle: Cílem práce je posoudit vliv prvků synchronizovaného plavání na zdokonalení techniky plaveckých způsobů. Metody: Výsledky byly zjištěny zúčastněným neutajeným pozorováním a následným škálováním na ordinální stupnici od 1 do 5. Výsledky: Výsledky práce ukazují, že vliv prvků synchronizovaného plavání na zdokonalení techniky vybraných plaveckých způsobů je statisticky významný a zlepší celkovou techniku vybraných plaveckých způsobů. Klíčová slova: synchronizované plavání, technika plaveckých způsobů, didaktika plavání, mladší školní věkTitle: The influence of elements of synchronized swimming on technique of the selected swimming strokes Objectives: The objective of the thesis is to assess the effect of the elements of synchronized swimming at improving the techniques of swimming. Methods: The results were detected by overt observation with active participation and subsequent scaling on the ordinal scale 1 to 5. Results: The results show that the influence of the elements of synchronized swimming on improving the technique of the selected swimming strokes is significant and improves overall technique of the selected swimming styles. Keywords: synchronized swimming, technique of swimming strokes, didactics of swimming, young school age
Keywords:
didactics of swimming; synchronized swimming; technique of swimming strokes; young school age; didaktika plavání; mladší školní věk; synchronizované plavání; technika plaveckých způsobů
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/76509