Název:
Smlouva o obchodním zastoupení
Překlad názvu:
Agency Contract
Autoři:
Leitmančík, Ondřej ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Čech, Petr (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Resumé Tato práce pojednává o zákonné úpravě smlouvy o obchodním zastoupení dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se zaměřením na celkový popis jednotlivých pojmů a institutů, které se se smlouvou o obchodním zastoupení pojí. Práce je členěna do pěti kapitol, Hlavním cílem této práce je popsat základní vymezení smlouvy o obchodním zastoupení. V první kapitole byla popsána a rozebrána základní charakteristika smlouvy o obchodním zastoupení, zejména pak postava obchodního zástupce, vnímání dlouhodobosti ve smlouvě o obchodním zastoupení, definice pojmu určité druhy obchodů, a zaobírali jsme se i písemnou formou a výhradním a nevýhradním zastoupením. V druhé kapitole se práce zaměřila na práva a povinnosti stran smlouvy o obchodním zastoupení s bližším zaměřením na otázku provizí. V kapitolách 3, 4 a 5 se práce věnovala zániku obchodního zastoupení, konkurenční doložce a zmínce i o Švarcsystému. Některé kapitoly jsou pak pro větší přehlednost děleny na subkapitoly, které svým názvem uvozují téma, kterému se daná subkapitola věnuje. Práce přitom také odkazuje na komentářovou literaturu a judikaturu vztahující se k zákonné úpravě obsažené v zákoně č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník. V závěru práce je zhodnoceno, zda bylo dosaženo cílů práce, které byly vymezeny v úvodu práce. Název: Smlouva o obchodním...This thesis discusses the legal regulation of an agency contract according to the Act no. 89/2012 Coll., The Civil Code, with the focus on the general description of the terms and institutes of agency contract. The work is divided into five chapters, the main objective of this paper is to describe the basic definition of an agency contract. The first chapter described and analyzed the basic characteristics of an agency contract, especially the agent himself, the long-term perception of the agency contract, the definition of the term certain types of transactions, and we have discussed a exclusive and non-exclusive agency contract. The second chapter is focused on the rights and obligations of the parties of the agency contract with a closer focus on the issue of commissions. In chapters 3, 4 and 5, we discussed termination of agency contract, anticompetitive clause and we also mentioned Švarcsystem. Some chapters are for clarity divided into subchapters and the names of the subchapters signify the topic that subchapter is dedicated to. The thesis also refers to the commentary literature and case law relating to legal framework contained in the Act no. 513/1991 Coll., The Commercial Code. In the end the conclusion is drawn about whether the stated objectives have been achieved. Title: Agency Contract...
Klíčová slova:
obchodní zástupce; smlouva o obchodním zastoupení; zmocnitel; agency contract; commercial agent; principal