Název:
Výchova k evoluční gramotnosti na středních školách
Překlad názvu:
Towards Evaluation Literacy Education On High-School
Autoři:
Kuchová-Breburdová, Hana ; Drda Morávková, Alena (vedoucí práce) ; Lhotský, Josef (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce je zjistit, zda-li maturující studenti z biologie mají lepší znalosti o evoluci než nematurující studenti. Výsledky byly zjišťovány dotazníkovým šetřením na šesti českých a sedmi slovinských středních školách v průběhu dvou let. Práce prokázala lepší evoluční faktografické znalosti u studentů maturujících z biologie. Výsledkem práce je i zmapování evolučních asociací u studentů gymnázií a porovnání vzdělávací úrovně evoluční gramotnosti v České republice a ve Slovinsku.The aim of this thesis is to determine whether students planning to také the high school-leaving examination from biology have a better understanding of evolution in comparison to those taking the examination from a different subject. The data were collected by means of a questionnaire having been completed at six Czech and seven Slovenian high schools over a period of two years. The thesis proved that students taking the school-leaving examination from biology have better knowledge of evolution. The thesis also maps the evolution association of high school students and makes a comparison between the quality of evolution literacy in the Czech Republic and in Slovenia.
Klíčová slova:
Evoluce; evoluční asociace; evoluční gramotnost; přírodovědné vzdělávání; středoškolský vzdělávací systém v České republice; středoškolský vzdělávací systém ve Slovinsku; Evolution; evolutionary associations; evolutionary literacy; science education; secondary education system in Slovenia; secondary education system in the Czech Republic