Název:
Specifika vizuálních znaků v reklamách na parfémy
Překlad názvu:
Patricularities of Visual Signs in Frangrance Advertisement
Autoři:
Šebetková, Jana ; Svoboda, Aleš (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se na základě analýzy vizuálních prvků, které se nejčastěji objevují v obrazových jednostránkových reklamách na parfémy, zabývá metodami tvorby jejich významu. Cílem práce je nalézt nejčastěji využívané sémiotické vizuální prvky či stereotypy a zjistit, jak se jimi reklamy snaží potenciálním zákazníkům navodit představu o vůni a co jimi vyjadřují. Výchozí hypotézou je domněnka, že tvorba vizuálních znaků reklam na parfémy pro ženy a pro muže se obrací k rozdílným znakovým stereotypům a klade důraz na odlišné prvky. V teoretické části, která je provázena konkrétními příklady z praxe, se budu zabývat sémiotikou v reklamě, reklamou obecně, rozdíly mezi přístupem propagace produktů pro ženy a pro muže. V praktické části se zaměřuji na ukázky konkrétních jednostránkových reklam na parfémy. Popíši denotativní a konotativní významy, rozvržení prvků v prostoru, prvky, které se nejčastěji opakují, a poukážu na rozdíl mezi propagací parfémů pro obě pohlaví. Klíčová slova: sémiotická analýza, sémiotika v reklamě, reklama, stereotyp, vizuální znaky, genderové rozdíly, denotace, konotace, kódování, parfém.This theses deals with methods of making meaning of visual signs that appears most often in fragrance advertisement. This will be worked out through analysis of these visual signs. The aim of my theses is to find the most common and most frequent semiotic visual signs and stereotypes and to find out how these signs are trying to show us imagination of the smell of fragrance and also what they express. The hypothesis is a thought that contrasting of visual signs in a fragrance advertisement for women and in a fragrance advertisement for men contains different sign stereotypes and emphasizes different elements. In the theoretical part, which is, however, supported by concrete examples from practice, I describe semiotics in advertisement, advertisement in general, differences between promotional strategies of products for women and men. In the practical part the main subjects are examples of specific fragrance advertisement. I will show both denotative and connotative meanings of signs, their disposition in the room of an advertisement, the most common elements and I will also focus on differences between the advertising for both women and men. Key words: semiotic analysis, semiotics in advertisement, advertising, stereotypes, visual signs, gender difference, denotation, connotation, codes, fragrance.
Klíčová slova:
denotace; genderové rozdíly; konotace; kódování; parfém; reklama; stereotyp; sémiotická analýza; sémiotika v reklamě; vizuální znaky; advertising; codes; connotation; denotation; fragrance; gender difference; semiotic analysis; semiotics in advertisement; stereotypes; visual signs