Název:
Ochranné známky a hospodářská soutěž
Překlad názvu:
Trade marks and business competition
Autoři:
Kreuzmannová, Petra ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Horáček, Tomáš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této diplomové práce je pojednání o institutu ochranných známek a následně o možnostech jeho využití v rámci hospodářské soutěže. Institut ochranných známek je v hospodářském styku hojně využíván, proto velmi často dochází k prolínání obou jinak na sobě nezávislých právních institutů. Diplomová práce je rozdělena do sedmi kapitol. První kapitola se věnuje zařazení známkového práva do komplexu práv k duševnímu vlastnictví. V následující kapitole je vymezen pojem ochranných známek a prameny právní úpravy standardně rozdělené do trojstupňové soustavy na mezinárodní, evropské a národní. Dále kapitola pojednává o rozdělení ochranných známek a o vymezení jejich funkcí. Závěr kapitoly je věnován důvodům pro odmítnutí právní ochrany, jež jsou rozděleny na absolutní a relativní. Třetí kapitola se zabývá vnikem práva k ochranné známce. K tomuto vzniku dochází zásadně na základě registračního principu s výjimkou všeobecně známé ochranné známky, která požívá ochrany navzdory skutečnosti, že nebyla řádně zaregistrována. Kapitola je rozdělena na tři části, jež se postupně zabývají registračním postupem na úrovni národní, evropské a mezinárodní. Naproti tomu čtvrtá kapitola pojednává o možnostech zániku práva k ochranné známce. Princip vlastnictví ochranné známky, jako i práva a povinnosti s ním spojené, je...The aim of this thesis is to examine trademarks and the possibilities of their application and use in the context of business competition. Trademarks are used widely in business and form part of an important and independent branch of the law. The thesis is divided into seven chapters. The first deals with the inclusion of trademark law into the broader area of intellectual property law. The following chapter describes the concepts of trademarks and legal sources. The law of trademarks is divided into a three level jurisdictional system - international, European and domestic law. The chapter also discusses the division of trademarks and describes their function. The conclusion of the chapter is devoted to the reasons for the refusal of registration of trademarks - namely absolute and relative. The third chapter focuses on the ways how trademark law is established. The establishment of trademarks is fundamentally based on the principle of registration. The exception is well known trademarks, which enjoy legal protection despite not being registered. The chapter is divided into three parts dealing with the registration procedure at the domestic, European and international level. In contrast, the fourth chapter contains circumstances under which trademarks lapse and are no longer in effect. The...
Klíčová slova:
hospodářská soutěž; nekalá soutěž; ochranná známka; business competition; trade mark; unfair competition