Název:
Kampaň Děkujeme, odcházíme v období 2010-2011 : případová studie
Překlad názvu:
Thanks, we are leaving" Campaign in 2010-2011. Case study.
Autoři:
Šimandlová, Nikola ; Mašková, Pavla (vedoucí práce) ; Tušková, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá kampaní Děkujeme, odcházíme, kterou čeští lékaři upozorňovali na různé problémy ve zdravotnictví, jako např. na pracovní podmínky, platy, vzdělávací systém a další s cílem tento stav změnit. Kampaň začala v roce 2010 a skončila v únoru 2011 uzavřením kompromisu mezi lékaři a Ministerstvem zdravotnictví ČR. Tato práce se zaměřuje zejména na média a zájmovou skupinu Lékařského odborového klubu (LOK), který nastolil o kampani agendu. Kampaň Děkujeme, odcházíme je vnímaná nejednoznačně jak mezi veřejností, tak i mezi samotnými lékaři. Cílem této práce je vysvětlit nejednoznačnost úspěchu této kampaně. Jednotlivé milníky kampaně jsou vysvětlovány na základě teorie přerušované rovnováhy autorů Bryana D. Jonese and Franka R. Baumgartnera. Použitím různých metod, jako např. kvantitativní obsahové analýzy mediálních sdělení, semistrukturovaných rozhovorů s aktéry, analýzy sekundárních dat, analýzy aktérů či vybraných událostí zdravotní politiky jsem popsala a vysvětlila hlavní aktéry a události této kampaně. V práci je pracováno s teoretickými koncepty: veřejnou politikou ve svém multidisciplinárním významu, zdravotní politikou, teorií přerušované rovnováhy, teoriemi zkoumající zájmové skupiny a mediálními teoriemi. Designem této práce je případová studie. V závěru práce je zhodnoceno,...This thesis is concerned with the Czech doctor's campaign "Thanks, we are leaving" on the background of the health care system in the Czech Republic. The campaign started in 2010 by the Czech doctors trying to focus on the working conditions, salary conditions, educational system and some failures of the health care system with the aim to improve it. The campaign resulted in February 2011 in a compromise between doctors and Ministry of Health. This thesis focuses especially on media and on the interest group LOK (Medical union trade club) which set the agenda. The perception of the campaign is ambiguous both for the public and for the doctors themselves. The individual milestones of campaign are explained by the theory of punctuated equilibrium from the authors Bryan D. Jones and Frank R. Baumgartner. Using many helpful methods such as content analysis of media messages, semi- structured interviews with particular actors, analysis of secondary sources, stakeholder analysis or analysis of selected events in health policy I explained the core events and actors who participated in this campaign. The theoretical concepts used in this thesis are: public policy in its multidisciplinary meaning, health policy and health care system, punctuated equilibrium theory, theories concerned with interest groups...
Klíčová slova:
Děkujeme; kampaň; lékaři; média; odcházíme; vláda; zdravotnictví; zdravotní politika; změna; zájmová skupina; campaign; change; doctors; government; health care system; health policy; interesting groups; media; Thank you we are leaving