Název:
Možnosti získávání finančních prostředků na provoz a rozvoj veřejné základní umělecké školy
Překlad názvu:
Possibilities of gaining financial means for running and development of the public elementary art school
Autoři:
Hrubá, Simona ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 4 NÁZEV: Možnosti získávání finančních prostředků na provoz a rozvoj veřejné základní umělecké školy AUTOR: Simona Hrubá KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Petr Svoboda, Ph.D. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce má za cíl analýzu možností získávání finančních prostředků na provoz a rozvoj veřejné základní umělecké školy. Podrobněji se zabývá tím, jaká je podpora těchto škol zřizovateli, zda provozují doplňkovou činnost, jestli byly nuceny ke zvyšování úplaty za vzdělávání, zda mají sponzory, byly jim poskytnuty dary či při škole funguje občanské sdružení. Dále pak do jaké míry je vedení škol informováno o možnostech čerpání dotací z vypsaných dotačních titulů MŠMT, územně správních celků či EU. Teoretická část popisuje tyto možnosti z obecných hledisek. Ve výzkumné části se pak analyzuje dotazníkové šetření v okruhu veřejných základních škol v ČR, v těchto sledovaných oblastech financování. KLÍČOVÁ SLOVA: Finanční zdroje, veřejné základní umělecké školy, provozní náklady, zřizovatel, příspěvek na provoz, doplňková činnost, úplata za vzdělávání, sponzoři, dary, občanské sdružení, dotace, granty, MŠMT, programy EU5 TITLE: Possibilities of gaining financial means for running and development of the public elementary art school AUTHOR: Simona Hrubá DEPARTMENT: Education Management Center SUPERVISOR: Ing. Petr Svoboda, Ph.D. ABSTRACT: This bachelor thesis analyses which possibilities public elementary art schools make use of when getting finance for their running and development. In more detail the thesis deals with the support of these schools by their founders, if the schools carry on complementary activities, if they were forced to increase payments for education, if they have sponzors, if they were granted gifts or whether a civic association operates at school. It has been also analysed to which extent the school management is informed about possibilities of drawing subsidies from grant programmes announced by the Ministry of Education, Youth and Sports, by local administrative units or by the EU. In theoretical part of the thesis these possibilities are described from general point of view. In the research part it has been analysed questionnaire survey, dealing with the concrete results regarding the monitored fields of financing, realized in public elementary schools in the Czech Republic. KEYWORDS: Financial means, public elementary art school, grant programmes, fouders, sponsors
Klíčová slova:
dary; doplňková činnost; dotace; Finanční zdroje; granty; MŠMT; občanské sdružení; programy EU; provozní náklady; příspěvek na provoz; sponzoři; veřejné základní umělecké školy; zřizovatel; úplata za vzdělávání; Financial means; fouders; grant programmes; public elementary art school; sponsors