Název:
Prvky základní gymnastiky v mateřské škole ve vztahu ke vzdělávání učitelek.
Překlad názvu:
lll
Autoři:
Rathausová, Kateřina ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývala prvky základní gymnastiky v mateřských školách ve vztahu ke vzdělávání učitelek. Cílem práce bylo zjistit, zda vzdělání učitelek mateřských škol v oblasti tělesné výchovy, získané na středních pedagogických školách a pedagogických fakultách, je dostačující pro kvalitní vedení pohybových aktivit a konkrétně pak gymnastických činností v mateřských školách. V práci byly použity dvě výzkumné metody: analýza vzdělávacích programů pedagogických škol z internetových zdrojů a dotazník učitelkám mateřských škol. Výzkum byl tematicky rozdělen do tří okruhů. V prvním byla analyzována část vzdělávacích programů středních pedagogických škol a pedagogických fakult, věnující se tělesné výchově, kdy byl zjištěn současný stav vzdělávání v této oblasti. V druhém byl prostřednictvím dotazníkové metody zjišťován pohled absolventů na jejich vzdělávání v oblasti tělesné výchovy. Důraz byl kladen na jejich konkrétní zkušenosti a osobní názor. Třetí oblast se též prostřednictvím dotazníku zabývala uplatňováním získaných vědomostí a dovedností učitelek v praxi. Analyzováním dat třetího okruhu byla zjištěna úroveň tělovýchovného působení v oblasti gymnastiky na děti v mateřských školách.The thesis dealt with the basic elements of gymnastics in nursery schools in relation to education teachers. The aim of the study was to determine whether education kindergarten teachers in physical education, acquired at secondary pedagogical schools and faculties, is sufficient for quality management of physical activities and specifically gymnastic activities in nursery schools. The paper used two research methods: analysis of educational programs teaching schools from internet sources and interview teachers of kindergartens. The research was divided into three thematic areas. In the first part was analyzed curricula for secondary school teachers and teaching faculties devoted to physical education, has been found to the current state of education in this area. The second was investigated by questionnaire method glance graduates on their education in physical education. Emphasis was placed on their particular experience and personal opinion. The third area is also through the questionnaire dealt with the application of acquired knowledge and skills of teachers in practice. By analyzing the data the third lap was detected level of sports activities in the field of gymnastics to children in kindergartens.
Klíčová slova:
gymnastika; mateřská škola; Odborné vzdělávání učitelek; praxe; tělesná výchova; kindergarten; physical training,gym; practice; Vocational training teachers