Název:
Role informačního centra v marketingu destinace cestovního ruchu
Překlad názvu:
Role of information centre in tourism destination marketing
Autoři:
Hrychová, Tereza ; Johnova, Radka (vedoucí práce) ; Šušáková, Zdeňka (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou vybraného turistického informačního centra a jeho rolí v marketingu destinace cestovního ruchu. Hlavním cílem je určit, jak uživatelé informační centrum a jeho služby vnímají, a navrhnout možná zlepšující opatření. Teoretická část vysvětluje základní pojmy a definice jako např. cestovní ruch, informační služby, marketing destinace a turistické informační centrum a jeho činnosti. Dále stručně popisuje aktivity Asociace turistických informačních center České republiky. Další kapitola se zabývá CzechTourism, příspěvkovou organizaci Ministerstva pro místní rozvoj, jejímž cílem je vytvářet a propagovat pozitivní obraz České republiky jako země vhodné pro cestovní ruch. Praktická část je zaměřena na vybrané informační centrum CzechTourism a popisuje ho z hlediska poskytovaných služeb, personálu a vybavení. Poté jsou představeny výsledky dotazníkového šetření mezi uživateli informačního centra. Poslední kapitola obsahuje závěrečné zhodnocení informačního centra a navrhuje několik doporučení, která by mohla vést k větší spokojenosti uživatelů. [Autorský abstrakt]The bachelor thesis deals with analysis of chosen tourist information centre and its role in tourism destination marketing. The main objective is to determine how users perceive the information centre and its services and to suggest possible recommendations for improvement. The theoretical part explains basic terms and definitions such as tourism, information services, destination marketing and tourist information centre and its activities. Moreover, it briefly describes the activity of The Association of Tourist Information Centres of the Czech Republic. Another chapter deals with CzechTourism, a contributory organisation of the Ministry for Regional Development, whose principal mission is to create and promote positive image of the Czech Republic as a country suitable for tourism. The practical part is focused on chosen CzechTourism information centre and describes it from the point of view of provided services, personnel and equipment. Then the results of questionnaire survey among users of the information centre are presented. Last chapter contains overall evaluation of the information centre and proposes several recommendations for improvement which could lead to higher users' satisfaction. [Author's abstract]
Klíčová slova:
cestovní ruch; CzechTourism; informační centrum; informační pracovníci; informační služby; marketing destinace; CzechTourism; destination marketing; information centre; information professionals; information services; tourism