Název:
Komparace systémů hudebního vzdělávání a výchovy ve vybraných zemích Evropy
Překlad názvu:
Comparison of Systems of Music Education and Training in Selected European Countries
Autoři:
Lojdová, Jaroslava ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Autorka ve své práci uskutečňuje komparaci hudebněvýchovných systémů ve vybraných evropských zemích. Po důkladném prostudování dostupné odborné literatury realizuje výzkum ve třech tematických oblastech: současný stav hudební výchovy na 2. stupni základních škol, aktuální potřeby studentů vysokých hudebních škol a návrhy národních koordinátorů EAS na zkvalitnění přípravy budoucích učitelů hudby. Výzkum uskutečnila s hudebními pedagogy základních škol 2. stupně, studenty vysokých škol s hudebně pedagogickým zaměřením a s národními koordinátory EAS, kteří jsou současně vysokoškolskými hudebními pedagogy. Na základě výsledků výzkumu ve své práci se vyjadřuje k vymezeným pracovním hypotézám. Práce je aktuálním pohledem na současnou problematiku hudební kultury a výchovy v evropských zemích. Vybízí hudební pedagogy ke spolupráci při řešení společných hudebně pedagogických témat a přináší cenné podněty do hudebněvýchovné praxe.The author compares music-educational systems of selected European countries in her diploma thesis. After thorough study of available expert literature, she realizes a research in three thematic fields: the current state of Music at lower secondary schools, present-day needs of university students majoring in Music and suggestions of EAS national coordinators on improving the quality of music student teachers' training. The research was carried out with music teachers at lower secondary schools, with university music students and with EAS national coordinators, who are university music pedagogues as well. On the basis of her research results, she comments on working hypotheses. The thesis is an up-to-date view of current problems on music education and culture in European countries. It invites music pedagogues to cooperation in solving joint music-pedagogical problems and it brings valuable stimuli for music-educational practice.