Název:
Výuka kraulu u dětí mladšího školního věku s využitím rotací těla
Překlad názvu:
The teaching of front crawl by using the body rotation in children
Autoři:
Holá, Martina ; Jurák, Daniel (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Výuka kraulu u dětí mladšího školního věku s využitím rotací těla Cíle: Cílem práce je realizace výuky plavecké techniky kraul u dětí mladšího školního věku s využitím rotací těla. Konkrétním cílem práce je, aby děti uplavaly 25 m plaveckou technikou kraul s nadechováním na jednu libovolně zvolenou stranu. Metody: Práce je především deskriptivní. Jedná se o mnohopřípadovou studii. V naší práci jsme použili metody jak standardizované, tak nestandardizované. Metody byly aplikovány na skupinu dětí ve věku od šesti do devíti let a to před zahájením plavecké výuky, během a po ukončení plavecké výuky a následně kvalitativně analyzovány výzkumníkem. Výsledky: Výuka plavecké techniky kraul s využitím rotací těla byla úspěšná. Všechny děti se zlepšily v úrovni provedení plavecké techniky kraul. Osm z jedenácti dětí při konečném testování uplavalo 25 m plaveckou technikou kraul s nadechováním na jednu libovolně zvolenou stranu, tedy osm z jedenácti dětí splnilo hlavní cíl této práce. Klíčová slova: plavecký technika kraul, plavecká výuka, děti, rotace těla, mladší školní věkTitle: Teaching Primary School Children Front Crawl by Using Body Rotation Objectives: The goal of the thesis is teaching primary school children the front crawl swimming technique by using the body rotation. The specific goal of the thesis is that children should swim 25 m by using the front crawl swimming technique with breathing on one chosen side. Methods: This work is mainly descriptive. It is a multi-case study. In our work we used both methods - standardized and non-standardized. Methods were applied to a group of children of the age from six to nine years - before, during and after the swimming lessons. And then the methods were analyzed qualitatively by the researcher. Results: The teaching of the front crawl swimming technique by using body rotation was successful. All the children improved the level of their front crawl swimming technique performance. During the final testing eight out of the eleven children swam 25-meter by using the front crawl technique with breathing on one chosen side, so eight out of the eleven children fulfilled the main goal of this work. Keywords: front crawl, swimming teaching, children, body rotation, primary school age