Název:
Role a možnosti vlády v oblasti podpory společenské odpovědnosti firem
Překlad názvu:
The role of public policies in promoting Corporate Social Responsibility
Autoři:
Trnková, Jana ; Kučerová, Irah (vedoucí práce) ; Kučera, Rudolf (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná diplomová práce se zabývá rolí a možnostmi vlád evropských národních států v oblasti propagace a podpory tzv. společensky odpovědného chování firem (Corporate Social Responsibility, CSR). Společensky odpovědné chování firem je v současnosti jedním z nejdiskutovanějších témat celosvětově i evropsky, zejména v souvislosti s globalizačními procesy a rostoucí mocí firemního sektoru, která však často není přímo spojena s odpovědností firem ke společnosti, ve které podnikají. Přímá propagace odpovědného firemního chování se v Evropské unii stala integrální součástí Lisabonského procesu i vládních politik členských států EU. Hovoří se v této souvislosti dokonce o novém "evropském podnikatelském modelu".1 Dle definice Evropské unie představuje společensky odpovědné chování firem ,,dobrovolný závazek podniků integrovat sociální a environmentální hlediska do každodenních firemních operací a interakcí s okolím. "2 Předkládaná práce se po úvodním představení tématu CSR soustředí na analýzu evropské politiky v oblasti společenské odpovědnosti firem v letech 1995-2005, přičemž podkladem к této analýze je studium a shrnutí klíčových pozičních dokumentů Unie v oblasti CSR. Stěžejní část práce pak tvoří analýza konkrétních vládních strategií v členských státech EU (celkem 13 vybraných), kterými se tyto vlády...The submitted dissertation holds the title The role o fpublic policies in promoting Corporate Social Responsibility (policy analysis o f 13 EU member states and the Czech Republic). The first chapter presents a general overview regarding the concept of Corporate Social Responsibility (CSR). The historical and theoretical backgrounds behind the idea of corporate responsibility are being discussed in this part. The second chapter concentrates specifically on the history and development of the CSR agenda within the European Union. The analysis is based on the main strategic documents the EU has issued in the past ten years in this specific area (e.g. Green Paper: Promoting a European framework for Corporate Social Responsibility from 2001 and others/ The third chapters presents an analysis of government policies applied in 13 chosen European countries with the aim of promoting and supporting CSR. Among the chosen analysed countries are for example France, Great Britain, Finland, Austria and others. The gathered information is then summarized in a comprehesive model that shows the ways and means governments in the European context apply in order to create an environment that stimulates companies to uptake CSR. This model is in the final chapter transmitted to the Czech local context and filled with local data....