Název:
Dynamická analýza železniční mostní konstrukce
Překlad názvu:
Dynamic analysis of railway bridge
Autoři:
Mojrová, Martina ; Vlk, Zbyněk (oponent) ; Nevařil, Aleš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Náplní práce je určení modálních charakteristik konstrukce mostu přes řeku Dyji nedaleko Břeclavi, a to v prostředí softwaru ANSYS a softwaru AxisVM. Tyto charakteristiky jsou porovnány s výsledky dynamické zatěžovací zkoušky, jež byla na mostě provedena, i mezi sebou. V práci je dále posouzena odezva na statické zatížení dopravou v rámci ověřování nutnosti provedení dynamické analýzy. Dále je nasimulováno dynamické zatížení dopravou a výsledky simulace jsou porovnány s výsledky dynamické analýzy provedené v rámci projektu. Cílem práce je provést několik statických a dynamických úloh a jejich výsledky porovnat se skutečným měřením, s výpočtem a porovnat vliv modelu na určité veličiny.
The content of work is to determine modal characteristics of bridge construction over the Dyje river near Břeclav. That is done in ANSYS software and AxisVM software. These characteristics are compared with results from dynamic loading test and they are compared between themselves. In thesis is also an assessment of response to static traffic loads because of decision about dynamic analysis necessity. Then there is a simulation of dynamic traffic loads and results of this simulation are compared with results of dynamic analysis which was done by the project. The aim is to do a few static and dynamic tasks and compare results with the real dynamic test and with calculated results and to determinate the effect on certain variables.
Klíčová slova:
dynamická analýza; Statická analýza; vlastní tvary a frekvence; zatěžovací zkouška.; dynamic analysis; loading test.; mode shapes and frequencies; Static analysis
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/64582