Název:
Autorská realizace filmového dialogu
Překlad názvu:
Auteur Execution of Film Dialogue
Autoři:
Kocábek, Daniel ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá autorskou realizací filmového dialogu od jeho podoby ve scénáři až po výsledné ztvárnění ve filmu. Analýzou čtyř filmů, Gauneři, Hledám Amy, Před soumrakem a Rushmore práce ukazuje, jak jejich autoři natáčí konverzační scény originálně. Nejprve je zde nastíněna americká nezávislá scéna devadesátých let, z níž analyzované filmy vycházejí, dále je připomenuta autorská teorie a vysvětlen výběr analyzovaných filmařů a jejich děl. Následně práce demonstruje, jak k dialogu přistupují filmové kuchařky a jak vypadá konvenční konverzační scéna, vůči kterým se následné analýzy vymezují.This thesis is about auteur execution of film dialogue in screenplays and also in film. By analysing four different feature films, Reservoir Dogs, Chasing Amy, Before Sunset, and Rushmore this work shows how their authors shoot conversational scenes in an innovative manner. The American Independent cinema is briefly introduced as well as the auteur theory. The choice of filmmakers and specific films is explained. The thesis subsequently demonstrates how film dialogue is being viewed by film handbooks and how a conventional dialogue scene looks like. The four analyses are based on all of this information.
Klíčová slova:
americká kinematografie; analýzy filmových děl; Anderson, Wes, 1969-; filmová teorie; filmoví režiséři; Linklater, Richard, 1960-; nezávislý film; práce režiséra; práce scenáristy; práce střihače; scenáristika; Smith, Kevin, 1970-; Tarantino, Quentin, 1963-
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/9724