Název:
Osobnostní a sociální aspekty opory u vybraných sociálních rolí v šikaně.
Překlad názvu:
Personal Charasteristics and Social Aspects in Some Social roles in Bullying
Autoři:
ŠTĚPNIČKOVÁ, Lucie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá sociální oporou vybraných rolí, které se vyskytují v šikaně- rolí oběti a obránce. Práce je členěna na dvě na sebe navazující části, a to část teoretickou a část praktickou. V úvodu teoretické části jsem představila problematiku šikany a identifikovala role, které mohou být u šikany přítomné. Dále se zaměřuji na charakteristiku pojmu sociální opora, zachycuji její podoby, účastníky a v neposlední řadě také jejich zvláštnosti v dětském věku. Praktická část je složena ze smíšených (kvantitativních a kvalitativních) výzkumných metod. Předmětem kvantitativního výzkumu je nejprve odhalení potencionálních rolí v šikaně v třídním kolektivu a následně zjišťování míry vnímané sociální opory obránců a obětí od učitelů a spolužáků. Kvalitativní výzkum slouží jako doplnění, je zaměřen na názory a postoje obránců a obětí na chování v šikaně.My diploma thesis deals with social support of chosen roles which occur while bullying the role of a victim and a defender. The diploma paper is divided into two consecutive parts a theoretical and a practical one. In the beginning of the theoretical part I introduced the problems of bullying and identified the roles which can be present while bullying. I also focused on the characteristics of terms: social support, capturing its forms, the participants of bullying and last, but not least the differences in children´s age. The practical part contains mixed (quantitative and qualitative) research methods. There are two goals of the research, the first is to reveal the potential roles of participants of bullying in a class team, and the second one is to detect the level of social support provided by teachers and classmates to defenders and victims of bullying. The qualitative research works as a supplement, it is focused to opinions and attitudes of defenders and victims considering the behaviour while bullying.
Klíčová slova:
obránce; oběť; poskytovatel; příjemce; sociální opora; základní škola; Šikana; Bullying; defender; primary school; provider; recipient; social support; victim Citace: ŠTĚPNIČKOVÁ, Lucie. Osobnostní a sociální aspekty opory u vybraných sociálních rolí v šikaně.. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/41020