Název:
Analýza preferencí ve spotřebě vína
Překlad názvu:
Analysis of wine consumption preferences
Autoři:
Kopřivová, Lucie ; Hlavsa, Tomáš (vedoucí práce) ; Jindrová, Andrea (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je pomyslně rozdělena na dvě části.
První částí je část teoretická, kde je popsán původ vinné révy, historie vinařství na území České republiky a vinařské oblasti. V této části je také uvedeno rozdělení vín dle zákona, zpracované do přehledné tabulky a následně podrobněji popsané. Podrobně popsané jsou také odrůdy, konkrétně ty nejpěstovanější na území České republiky jak z řady vín bílých tak i červených. Popsaná je i degustace vína. Důležitou součástí teoretické práce je marketing, marketingový výzkum, jeho fáze a techniky. Jednou z těchto technik je dotazování, které je součástí praktické části, je tedy dopodrobna vysvětleno. Podrobně jsou popsány jednotlivé faktory ovlivňující spotřební chování.
Druhou částí je část praktická, kde jsou předem stanovené hypotézy ověřovány na základě stanoveného dotazníku.
The bachelor thesis is divided into two parts.
The first part is theoretical, it describes the origins of grapevine, the history
of winegrowing in Czech republic and the winegrowing region. This part also sets out
the division of wine according to legislation, processed into a well-arranged chart
and subsequently described in more detail. Described in detail are also the different varieties, specifically the most grown ones on the territory of Czech republic, both red
and white. An important part of the research also consists of marketing, marketing research, its phases and techniques. One of these techniques is questioning, which forms
a part of the pratical part, where it is also described in detail. The factors which influence consumer behavior are described in detail.
The second part consists of the practical part, where the specified hypothesis is verified on the basis of the given questionnaire.
Klíčová slova:
dotazník; faktory; hypotéza; preference; spotřeba; statistická analýza; víno; výzkum