Název:
Postoje žáků středních odborných škol k hodnocení ve vyučování
Překlad názvu:
Vocational school students´ attitudes to assessment in instruction
Autoři:
JIRKA, František Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Postoje žáků středních odborných škol k hodnocení ve vyučování se zabývá postojem studentů středních odborných škol k hodnocení ve vyučování. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je charakterizován proces hodnocení, dále se zde věnujeme pojmu školní hodnocení funkcím, formám a také metodám, které jsou používány. Pozornost je věnována také aktuálnímu problému - tedy využití klasifikace a slovní hodnocení. Charakterizujeme oba způsoby a také zmiňujeme, jaké jsou jejich přednosti, ale i naopak v čem jsou pro hodnocení nevyhovující. Praktická část je tvořena výzkumem, který se snaží vyšetřit, jaké jsou názory studentů středních škol na úlohu hodnocení ve vyučovacím procesu. Jako výzkumná metoda byl zvolen dotazník, protože je považován za objektivní, racionální, je možné jej snadno vyhodnotit a především poskytuje dobrou možnost srovnávání. Odpovědi studentů jsou zpracovány v grafech, které jsou náležitě okomentovány. Na základě získaných informací je možné vyvodit, jak je současný systém hodnocení studenty reflektován a zda je funkční.Dissertation work "Attitudes of pupils of secondary vocational schools towards evaluation at classes", is focusing on standpoint of pupils of secondary vocational schools towards evaluation at classes. The work is divided into two parts, theoretical and practical. Within the theoretical part a process of evaluation is characterized, we are further focusing on the concept of the class evaluation, its functions, forms and methods that are used. Attention is also paid to the current problem - the use of classification and verbal evaluation. We characterize both ways and also mention what are their strengths, and on the contrary, why are they unsuitable for evaluation. The practical part consists of a research that tries to investigate what are the views of students of secondary schools on the role of evaluation in the educational process. As a research method was chosen a questionnaire because it is considered to be objective, rational, it can be easily evaluated and foremost provides a good opportunity for comparison. Students' responses are processed in the diagrams that are duly commented. Based on the information it is possible to deduce how the students reflect on the current system of evaluation and whether it appears functional.
Klíčová slova:
Formy hodnocení; Hodnocení; Metody školního hodnocení; Výsledky výzkumného šetření.; Žák střední odborné školy; Evaluation; forms of assessment; pupil of secondary school Results of the investigation.; school evaluation methods Citace: JIRKA, František. Postoje žáků středních odborných škol k hodnocení ve vyučování. České Budějovice, 2016. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/34671