Název:
Hračka jako didaktická pomůcka pro dítě předškolního věku
Překlad názvu:
A toy as a didactic tool for preschool children
Autoři:
ŠPINDLEROVÁ, Andrea Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na dětskou hru a hračku. Herní předmět je zde koncipován jako didaktická pomůcka, která má pomáhat při vývoji dítěte v období jeho předškolního věku. Práce je rozdělena na dvě části - praktickou a teoretickou. V první, teoretické části, najdeme shrnutí základních informací o hračce pro předškolní věk její definici, jakým způsobem se vyvíjela, včetně problematiky těchto herních předmětů pro věkovou kategorii tří až šesti let. Najdeme zde zmíněny funkce a význam hračky pro preprimární sféru vývoje, včetně důležitých aspektů rozvoje osobnosti v předškolním období. V druhé části práce jsou aplikovány shrnuté poznatky o problematice předškolního dítěte a dětské hračky. Je zde rozvinuta metoda a realizace vybraného herního předmětu stavebnice. Celkový postup a realizace tří vybraných stavebnic, určených pro děti ve věkové skupině čtyř až pěti let. Cílem práce je zhotovit takové stavebnice, které budou rozvíjet dětskou imaginaci a prostorové vnímání.The submitted bachelor thesis is focused on child's play and a toy. Game object is conceived as a didactic tool assisting in the development of a child during his or her preschool age. The work is divided into two parts - practical and theoretical. In the theoretical part we can find a summary of basic information on a toy for preschool age - its definition, how it evolved including the issue of these game objects for the age of three to six years. We can learn about the functions and importance of toys for pre-primary development including important aspects of personality development in the preschool period. In the second part of the thesis summarized knowledge on preschool children and children's toys is being applied. The method and implementation of the selected game object a construction set- is being described. The overall progress and implementation of three selected construction sets intended for children around four to five years. The aim of the thesis is to create construction sets that will develop children's imagination and spatial perception.
Klíčová slova:
didaktická pomůcka; dítě předškolního věku; dřevěná hračka; Herní předmět; hračka; rozvoj dítěte předškolního věku.; vliv a funkce hračky; child preschool age development; Game items; influence and function of toys; preschool age child; teaching aids; toys; wooden toys Citace: ŠPINDLEROVÁ, Andrea. Hračka jako didaktická pomůcka pro dítě předškolního věku. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/38784