Název:
Aspekty sociální komunikace s klienty v krizových situacích
Překlad názvu:
Aspects of social communication with clients in crisis situations
Autoři:
DIVIŠOVÁ, Milena Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce je řešení konfliktů v krizových situacích. Téma bude řešeno z pohledu vyjednávající osoby. Bakalářská práce se v teoretické části bude zabývat jednotlivými pojmy zvolené problematiky, krizovým vyjednáváním, jako specifickou součástí krizové komunikace, specifiky různých krizových situací, úkoly vyjednavače, vyjednávání a jeho výcvikem. Dále se zaměřuje na mimořádně složité a závažné komunikační činnosti spojené s překonáváním rozdílných stanovisek při směřování k dohodě, resp. s řešením situace rukojmí s cílem poskytnout návod, jak pomocí vhodné komunikace přežít. Praktická část se zabývá počty řešených případů vyjednávání v praxi za léta 2007 až 2013 v Jihočeském kraji, vychází ze statistických údajů, dále pak z analýzy komunikačně náročných situací, kdy prostřednictvím jednotlivých kazuistik zkoumá typologii krizových událostí, typologii jednotlivých pachatelů, jejich motivaci, duševní stav, místo vyjednávání, první kontakt s vyjednavačem, kritické momenty při vyjednávání, způsob ukončení incidentu a v závěru autor formuluje nejdůležitější zásady při vyjednávání řízené komunikace v praxi v krizových situacích. The aim of this thesis is to resolve conflicts in crisis situations. The topic will be addressed from the perspective of negotiating parties. Bachelor thesis in theoretical part will deal with the various concepts of selected issues, crisis negotiation, as part of a specific crisis communication, specifics of various crisis situations, tasks negotiator, negotiation and training. It also focuses on extremely complex a serious communication activities associated with overcoming a difference of opinion in the direction of the agreement, respectively. Solve hostage situations to provide guidance on how to survive through appropriate communication. The practical part deals with the number of cases handled negotiations in practice for the years 2007-2013 in the South Region, based on statistical data, followed by an analysis of communication -intensive situations where through individual case studies examining the typology of crises, typology of individual perpetrators, their motivation, mental state instead of negotiating, the first contact with the negotiator, critical moments in the negotiations, a way to end the incident and in the end the author formulates the most important principles in negotiations communication management practices in crisis situations .
Klíčová slova:
agrese; Aktivní naslouchání; asertivita; braní rukojmí; empatie.; krize; krizová intervence; krizová situace; nonverbální komunikace; verbální komunikace; vyjednavač; vyjednávání; Active listening; aggression; assertiveness; crisis; crisis intervention; crisis situations; empathy .; hostage taking; negotiation; nonverbal communication; verbal communication Citace: DIVIŠOVÁ, Milena. Aspekty sociální komunikace s klienty v krizových situacích. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/37780