Název:
Motivace domácností ke zvýšení úspor energií
Autoři:
Brumovský, Radek Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů na energetickém trhu, konkrétně spotřebou energií v domácnosti. Zaměřuje se na identifikaci motivačních faktorů, které ovlivňují spotřebitele k větší úspornosti při spotřebě energií a ovlivňující nákupní chování na tomto trhu. Pro identifikaci těchto faktorů a zjištění dalších skutečností z oblasti energetických úspor u členů českých domácností byla využita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Velikost vzorku byla pro hloubkové řízené rozhovory 30 hlav domácností a pro dotazníkové šetření 304 různých členů domácností. Na základě výsledků analýz a pomocí dílčích cílů bylo následně dosaženo hlavního cíle, kterým byla formulace marketingových doporučení pro poradenské společnosti, poskytujících klientům energetické poradenství vedoucí k množstevním a finančním úsporám energií zákazníky.This diploma thesis deals with consumer behavior on the energy market, namely with household energy consumption. It focuses on identification of motivational factors which influence the consumer to consume less energy and which influence shopping behaviour on this market. In order to identify these factors and explore more data related to energy savings, a combination of qualitative and quantitative research was used. Sample size of the in-depth interviews was 30 householders, sample size of the questionnaire survey was 304 diverse household members. Based on the results and with the help of the fractional goals, a main goal was achieved, which consisted of marketing recommendations for consulting companies that provide energy consulting to increase both quantitative and financial energy savings for their customers.
Klíčová slova:
chování spotřebitele; marketingová doporučení; marketingový výzkum; motivace; nákupní chování; úspory energií